سید جلال خراسانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به لزوم ورود بخش خصوصی به ساخت نگارخانه های شخصی و تخصصی اظهار کرد: آثار هنرمندان تجسمی یک سرمایه بوده و نبود این نگاه در بین بخش خصوصی و نبود تلاش بخش دولتی برای فرهنگ سازی این زمینه، باعث فعالیت اندک این حوزه در خوزستان شده است.
وی ادامه داد: موزه به معنای محل نمایش آثار فاخر هنرهای تجسمی بوده و جای برگزار کردن نمایشگاه های متعدد برای هر فردی نیست ولی نبود گالری مناسب در اهواز و جبر زمانه باعث شده تا در این موزه نمایشگاه برگزار شود.
رییس انجمن هنرهای تجسمی خوزستان با بیان اینکه انجمن هنرهای تجسمی پس از دو دهه صاحب یک مکان شده، گفت: پس از برگزاری مجمع عمومی هنرهای تجسمی، روال قانونی هیات مدیره آغاز و سیاست گذاری در حوزه هنرهای تجسمی و همچنین روند تاسیس شعبات در استان انجام می شود.
وی ادامه داد: گالری هنرهای تجسمی خوزستان که در کنار دفتر این انجمن در حال ساخت است، به دلیل کمبود بودجه مالی متوقف شده که امیدواریم با پیگیری صورت گرفته، در سال جدید شاهد گشایش آن باشیم.
خراسانی یادآور شد: گشایش این گالری رویدادها و آثار تولیدی در حوزه هنرهای تجسمی را ساماندهی کرده و باعث می شود پس از یک رکود 10 ساله در این حوزه و عقب گردی که پس از واگذاری موزه هنرهای معاصر به بخش خصوصی، به آن وارد شد، به دوره عالی هنرهای تجسمی خوزستان نزدیک شده و هنرمندان این عرصه بتوانند به فعالیت اصلی خود بپردازند.
رییس انجمن هنرهای تجسمی خوزستان یکی از دلایل اصلی رکود هنرهای تجسمی در خوزستان را بحث واگذاری موزه هنرهای معاصر اهواز دانست و گفت: بیش از دو سال از واگذاری موزه می گذرد ولی به جای فعالیت های تخصصی، فعالیت های غیر تخصصی بدون مجوز در آن صورت می گیرد بنابراین به دنبال واگذاری این موزه به هنرمندان هستیم.
وی افزود: مدارک لازم به اداره کل ارشاد اسلامی خوزستان و وزارت خانه برای در اختیار قرار گرفتن مجدد ساختمان موزه هنرهای معاصر اهواز ارایه شده و پرونده آن روند خود را طی می کند.
خراسانی ادامه داد: انجمن هنرهای تجسمی خوزستان هم اکنون در 6 بخش طراحی، نقاشی، تصویرسازی، عکاسی، مجسمه سازی، کاریکاتور عضو گیری کرده و قرار است کارگاه های آموزشی نیز به موازات برنامه های دیگر برگزار شود.
6037
خبرنگار: سپیده اسکندری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.