به گزارش ایرنا آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری شنبه شب در همایش اتحاد اقوام استان خوزستان در اهواز با بیان اینکه شکست حکومت نظامی رژیم در 21 بهمن یکی از معجزات انقلاب اسلامی و امدادهای الهی بود اظهار کرد: به محض صدور فرمان درهم شکستن حکومت نظامی بختیار ، بسیاری از مادران فداکار در تهران و سایر شهرهای بزرگ کشور ، بچه های شش ماهه را با خود به خیابان ها آوردند که این از صحنه های عجیب و فراموش نشدنی انقلاب اسلامی بود.
نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با بیان خاطراتی از روزهای منجر به پیروزی انقلاب اسلامی و فداکاری همه قشرها ، گروه ها و اقوام مختلف در به نتیجه رساندن نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) افزود: اگر این حضور انقلابی و وحدت آفرین توام با فهم و درک آحاد مردم نبود محال بود این انقلاب به پیروزی برسد.
آیت الله موسوی جزایری ، ایمان و اتحاد مردم ، قاطعیت و شجاعت امام و تمسک به اسلام را از عوامل اصلی به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: جوانان و نسل های جدید که انقلاب را درک نکرده اند باید قدر این انقلاب و خون هایی که پای آن ریخته شده و درخت تناور انقلاب اسلامی را که با خون شهدا آبیاری شده است بدانند و این راه پرافتخار را ادامه دهند تا این انقلاب الهی به صاحب اصلی آن امام عصر(عج) برسد.
وی در ادامه ، وحدت اقوام عرب ، لر و بختیاری در خوزستان را نمونه ای از همدلی و برادری اقوام دانست بیان کرد: وحدت اقوام در خوزستان نمونه است تنوع قومیت ها در خوزستان یک فرصت خوب برای توسعه و پیشرفت و بهره برداری از ظرفیت های استان است.
آیت الله موسوی جزایری در ادامه هشت سال دفاع مقدس را نمونه ای دیگر از همدلی و وحدت اقوام بیان کرد و افزود: در دفاع مقدس همه در کنار هم بودیم و به لطف الهی هم این وحدت و انسجام همچنان پابرجاست که نمونه آن همین همایش وحدت آفرین است.
در این همایش که استاندار خوزستان نیز حضور داشت سران اقوام عرب و بختیاری استان خوزستان ضمن اعلام پایبندی خود به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی بر اطاعت محض از مقام عظمای ولایت تاکید کردند.
/6002 /6065
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.