به گزارش ایرنا دیدار پنجم دو تیم بسکتبال پتروشیمی و مهرام در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال عصر پنجشنبه در سالن شهرک بعثت ماهشهر برگزار شد که نماینده خوزستان در بهت تماشاگران بازی را به رقیب تهرانی خود واگذار کرد.
دو تیم پتروشیمی بندرامام و مهرام تهران که پیش از این چهار بار در مرحله نیمه نهایی به مصاف یکدیگر رفته بودند هر کدام صاحب 2 پیروزی شده بود و برنده بازی پنجم دو تیم به دیدار نهایی صعود می کرد که این موضوع حساسیت کار را دوچندان می کرد.
بازیکنان تیم پتروشیمی بندرامام در کوارتر اول این دیدار به خوبی در میدان ظاهر شدند و با به جریان انداختن توپ در نقاط مختلف زمین با نتیجه 28 بر 21 پیروز میدان شدند.
در کوارتر دوم بازی شاگردان مهران شاهین طبع از موقعیت های خود به نحو بهتری استفاده کردند و سرانجام با نتیجه 20 بر 18 پیروز این کوارتر شدند.
کوارتر سوم بازی در حالی آغاز شد که بازیکنان مهرام گوی سبقت را از تیم میزبان ربودند و با پرتاب های بی نقص خود با نتیجه باور نکردنی 38 بر 20 تیم پتروشیمی را به زانو درآوردند.
در کوارتر چهارم این دیدار تیم مهرام به خوبی بازی را کنترل کرد و در نهایت با نتیجه 29 بر 26 به برتری دست یافت.
بدین ترتیب پتروشیمی بندرامام که از موقعیت بهتری برای صعود به دیدار نهایی برخوردار بود در حضور تماشاگرانش با نتیجه 106 بر 94 مغلوب مهرام تهران شد و نتوانست برای پنجمین بار عنوان قهرمانی خود را تکرار کند.
در این دیدار جونز و پولن دو بازیکن تیم پتروشیمی و مهرام هر کدام با 30 امتیاز موثرترین بازیکنان تیمشان شناخته شدند.
در انتهای بازی، هواداران تیم پتروشیمی که تحمل این شکست را نداشتند صندلی های سالن ورزشی را شکسته و به درون زمین پرتاب کردند.
شاگردان مهران شاهین طبع در اولین بازی خود مقابل مهرام تهران در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 92 بر 75 به پیروزی رسیدند اما در بازی دوم با نتیجه 77 بر 83 مغلوب حریف تهرانی خود شدند.
تیم پتروشیمی بندرامام در بازی سوم این بار در تهران به مصاف تیم مهرام رفت که با نتیجه 94 بر 88 به برتری رسید، نماینده خوزستان در بازی چهارم با نتیجه 94 بر 87 بازنده میدان شد.
در این مرحله از رقابت ها تیم پالایش نفت آبادان دیگر نماینده استان در دیداری حساس به مصاف تیم شهرداری تبریز رفت تا تکلیف دیگر تیم فینالیست مسابقات این فصل مشخص شود که در نهایت با نتیجه 99 بر 92 مغلوب نماینده تبریز شد.
دومینیک از تیم شهرداری تبریز با 32 امتیاز و برت از تیم پالایش نفت آبادان با ٤٥ امتیاز، موثر ترین بازیکنان هر دو تیم شناخته شدند.
از چهار بازی انجام شده بین دو تیم پالایش نفت آبادان و شهرداری تبریز هر کدام 2 پیروزی کسب کرده بودند.
تیم پالایش نفت آبادان در دیدار اول از مرحله نیمه نهایی با نتیجه 81 بر 75 مغلوب تیم شهرداری تبریز شد اما در بازی دوم با درخشش چند تن از بازیکنان خود با نتیجه 75 بر 69 به برتری دست یافت.
نفتی های آبادان در بازی سوم برابر شهرداری تبریز که در آبادان برگزار شد ، با احتساب 77 بر 69 به برتری رسیدند و در صورت پیروزی در بازی چهارم می توانستند راهی دیدار فینال شوند اما در دیدار چهارم با نتیجه 101 بر 95 تن به شکست دادند.
در 2 سال گذشته فینال رقابت های لیگ برتر بسکتبال کشور بین دو تیم خوزستانی پتروشیمی و پالایش نفت برگزار شد که هر دو بار به قهرمانی پتروشیمی منجر شد اما در این فصل دو نماینده خوزستان باید دیدار رده بندی را برگزار کنند.
در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال کشور، هر تیم که 3 پیروزی از پنج مسابقه کسب کند راهی دیدار نهایی خواهد شد.
9879/6068
خبرنگار: محمد شاکری**انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.