به گزارش ایرنا محمد جوروند روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت این رویداد فرهنگی گفت: امسال این تعداد فیلم در اهواز در 2 بخش 'سودای سیمرغ' و 'سیمرغ و پروانه‌ها' اکران می‌شود.
وی بیان کرد: افتتاحیه این برنامه در روز 13 بهمن ساعت 18:30 در سینما هلال و با اکران رایگان فیلم سینمایی 'ماهورا' ساخته حمید برزگر خواهد بود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درباره فیلم های بخش اصلی و بخش سودای سیمرغ این جشنواره گفت: فیلم‌های سینمایی 'امیر'، 'مغزهای کوچک زنگ زده'، 'تنگه ابوقریب'، 'بمب'، 'به وقت شام'، 'چهار راه استانبول'، 'سرو زیر آب'، 'دارکوب'، 'سوء تفاهم'، 'خجالت نکش'، 'جاده قدیم' در 2 سانس 19 و 21 در هر 2 سینما اکران می‌شوند.
وی با بیان این که بخش سیمرغ پروانه ها مربوط به کودکان و نوجوانان است گفت: فیلم‌‎های 'شکلاتی'، 'دزد و پری'، 'فیل شاه'، 'دنیای کیف‌ها' و 'قهرمانان کوچک ' در بخش سیمرغ و پروانه‌ها اکران می‌شود که ساعت اکران این بخش 10 صبح است و برای دانش آموزان مناطق محروم به صورت رایگان نمایش داده می شوند.
جوروند با اشاره به علت پخش نشدن فیلم ' لاتاری' در اهواز گفت: در این فیلم دیالوگی وجود داشت که که از نظر تاریخی بی‌پایه و بی‌اساس بود با وجود حذف این دیالوگ، باز هم این فیلم سینمایی در برنامه اهواز وجود نداردو اکران نمی شود.
درپایان این نشست از پوستر جشنواره رونمایی شد.
به گزارش ایرنا در سال جاری 2 سینمای هلال و اکسین اهواز هر کدام به ترتیب با ظرفیت های 800 و 670 نفر برای اکران فیلم فجر در خوزستان آماده شده اند که در کنار پخش فیلم جلسات نقد و بررسی نیز در این باره برگزار می کنند.
/6002/7164
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.