آیت ا... سید محمدعلی موسوی جزایری اظهارکرد: در حوادث اخیر کشور، برخی با گرایش تجزیه طلبانه تلاش کردند برای خوزستان دردسر درست کنند که خوشبختانه به شکست منتهی شد.
وی افزود: دشمن هنوز هم تلاش می کند تا به کشور ضربه بزند بنابر این باید هشیار باشیم و با کم اهمیت ندانستن قدرت دشمن، درصدد کنترل آن برآییم.
وی در ادامه بحث آب را مهم ترین مساله خوزستان خواند و گفت: بدون تردید مهم ترین مساله خوزستان این است که آبی که به عنوان رحمت الهی برای خوزستان نازل می شود، در خدمت مردم آن باشد که به شدت نیازمند آن هستند.
آیت ا... جزایری افزود: خوزستان از دیرباز قطب کشاورزی بوده و شغل بیشتر مردم آن کشاورزی بوده بنابراین نباید بدون توجه به این موضوع، با انتقال آب درصدد تغییر وضعیت کنونی برآمد.
وی گفت: خوزستان ظرفیت سالانه حداقل 2 کشت را دارد بنابراین بهتر است این آب به جای استفاده در استان های با امکان یک بار کشت سالیانه، در همین استان استفاده شود.
امام جمعه اهواز با اشاره به همگرایی موجود در بین مردم و مسئولان خوزستان در بحث انتقال آب بیان کرد: مساله آب اولویت استان بوده و در این زمینه بین کارشناسان دانشگاهی، مسئولان و مردم استان همگرایی و وحدت کلمه ای وجود دارد که در جهت منافع ملی است.
آیت ا... جزایری با بیان اینکه تصویب بودجه 150 میلیون دلاری برای موضوع گرد و غبار اتفاق خوبی است ادامه داد: هنوز هم در سامانه ثبت نام کشاورزان کشور، تنها ٢٧٠ طرح از ٥٠ هزار طرح موجود متعلق به خوزستان است که نشان از وقوع فاجعه ای دیگر برای این استان دارد.
نماینده ولی فقیه در خوزستان بی اطلاعی مردم را مشکل بزرگ استان دانست و گفت: اطلاع نداشتن مردم از مجاری قانونی و تصمیمات کشوری، بزرگ ترین مشکل مردم خوزستان است.
وی افزود:سیستم اداری باید مانند یک پدر مهربان به مردم اطمینان داده و نخست آنها را آگاه کند و سپس با ایجاد هیات های مشاوره، برنامه هایی برای اطلاع رسانی مردم از برنامه ها کشور برگزار کند.
6037
خبرنگار: سپیده اسکندری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.