به گزارش ایرنا غلامرضا اصغری در حاشیه شانزدهمین نشست منطقه چهار معاونت ‌های غذا و دارو جنوب غرب کشور که چهارشنبه در آبادان برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش ما بر این است که سازمان غذا و دارو را بیشتر با غذا بشناسیم.
وی با بیان اینکه پیشگیری بر درمان اولویت دارد و ذهنیت‌ ها در بیرون سازمان نیز بر همین اساس است، افزود: اهمیت غذا بر سلامتی بیشتر از دارو است و به همین دلیل تمایل داریم پرچم این سازمان پرچم غذا باشد.
رییس سازمان غذا و دارو گفت: از نظر اقتصادی متولی بازار 800 هزار میلیارد ریالی سلامت هستیم که بیش از نیمی از آن با غذا مرتبط است.
اصغری ادامه داد: باید تا آنجا که ممکن است اختیاراتی که در سازمان غذا و دارو در تهران وجود دارد به مناطق دیگر کشور تفویض کنیم.
وی گفت: باید تا جایی که منع قانونی نداشته باشد همه ‌چیز و همه موارد را تفویض کنیم و تاکید ما بر این است که بخش غذا پیشتاز این موضوع باشد.
وی اظهار کرد: این کار در خود منطقه باید شکل بگیرد و به‌ جای اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی مسایل خود را در تهران حل کنند در شهر خودشان این اتفاق افتد.
اصغری ادامه داد: ما در کشور درگیر مشکلات کلان اقتصادی هستیم و در این شرایط باید کمک کنیم تا در حوزه سلامت از این مرحله سخت بگذریم.
شانزدهمین نشست منطقه چهار سازمان غذا و دارو جنوب غرب کشور چهارشنبه با حضور غلامرضا اصغری معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و رییس سازمان غذا و دارو، در هتل کاروانسرا آبادان برگزار شد.
7104/ 6037
خبرنگار: مسعود گادار ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.