دکتر جلال جلال شکوهی چهارشنبه در حاشیه آئین آغاز به کار نهمین کنگره تصویربرداری بیماری های زنان در سرسرای شهدای دانشگاه اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تجهیزات خوبی برای بخش رادیولوژی خریداری کرده است.
وی افزود: تعداد ام آر آی و سی تی اسکن در ایران بیشتر از کانادا و انگلیس و استرالیا است که البته نباید با این کشورها مورد مقایسه قرار بگیریم چون آنها طب ملی و ارجاع دارند.
جلال شکوهی ادامه داد: اما امروز تجهیزات و دستگاههای ایران از کره جنوبی، آلمان، آمریکا و ترکیه کمتر است و باید کامل تر شود ولی از نظر علمی، مسئولان بهداشتی و مراکز رادیولوژی در وضعیت خوبی هستند.
رئیس انجمن رادیولوژی ایران بیان کرد: تلاش بر این است که رادیولوژی را در حد اعلای خود نگه داریم که البته پوشش در کل کشور مدیریت خاص خود را می طلبد.
وی گفت: ممکن است از نظر بخش خصوصی کمبودی وجود نداشته باشد اما در بخش های دولتی طبق گزارش وزارتخانه، کمبودهایی وجود دارد اما به این معنی نیست که پزشکان رادیولوژیست جذب مراکز دولتی نشوند.
جلال شکوهی اظهار کرد: کمبودهای حوزه رادیولوژی بیشتر در شهرهای کوچک و در بخش سونوگرافی است.
رئیس انجمن رادیولوژی ایران بیان کرد: رادیولوژی وابسته به همه رشته هاست و هیچ بیمارستان خصوصی یا دولتی بدون رادیولوژی به ویژه با روش های تصویربرداری نوین قادر به انجام خدمات نیست.
وی گفت: تشخیص های پزشکی امروز بدون سند امکان پذیر نیست و بهترین سندها نیز سندهای رادیولوژی هستند.
جلال شکوهی ادامه داد: رادیولوژی یک رشته هزینه بر است و به ویژه با تقابلات ارزی که در کشور نسبت به ارزهای خارجی داریم دستگاهها بسیار گران هستند به گونه ای که اغلب مراکز اگر مجوز دارند نمی توانند دستگاه جدید بخرند و آنهایی که می خواهند دستگاه های خود را به روز کنند قادر به تعویض نیستند حتی با وام های بانکی ، چون وام ها نیز قیمت دستگاها را پوشش نمی دهد.
رئیس انجمن رادیولوژی ایران افزود: تعرفه های رادیولوژی اصولا واقعی نیستند یعنی وزارت بهداشت نیز اطلاع دارد که تعرفه های رادیولوژی در خارج با داخل فرق دارد.
در این گنگره 48 سخنرانی، کارگاه و پنل ارائه می شود و از جمله محورهای کنگره بیماری های لگن، علل نازایی، تومورهای پستان و بررسی روش های ژنتیکی آزمایشگاهی است که ناهنجاری های جنین را تشخیص می دهد .
نهمین کنگره سالانه تصویربرداری بیماری های زنان از چهارم تا هفتم بهمن ماه در سرسرای شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال برگزاری است.
3004/6002
خبرنگار: خاطره غفاری**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.