استاندار خوزستان با تاکید بر اهمیت تکریم شهدا و رزمندگان جنگ تحمیلی، گفت: نیروهای مختلف در جنگ تحمیلی نه تنها از وطن بلکه از اسلام نیز دفاع کردند.

به گزارش خبرنار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در همایش پدافند غیر عامل این استان اظهار کرد: همه کشورها حرمت سربازان خود که در جنگ‌‌ها از جان گذشتند و برای پاسداری از سرزمین خود جنگیدند را حفظ کرده اند و این حرمت و ارزش‌گذاری تا ده‌ ها سال بعد از پایان جنگ‌ ها برقرار است. 

وی افزود: بعضا سربازانی در کشورهای مختلف با لباس‌ های زمان جنگ در شهرها حاضر می‌شوند و مورد احترام مردم نیز قرار می‌گیرند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در کشور ما این نقش و رسالت را نیروهای مختلف در دفاع مقدس در دست گرفتند و نه تنها برای دفاع از سرزمین، بلکه برای دفاع از اسلام هم مجاهدت کردند که باید این افراد به عنوان الگو به نسل‌ های مختلف معرفی شوند. همچنین یادمان‌ های آن دوران باید مورد احترام و تکریم قرار بگیرند.

شریعتی ادامه داد: اگر چنین روندی بر جامعه حاکم شود یکی از فضائل در جامعه اجرایی شده است. اما اگر غبارهای مادی پس از دوران دفاع مقدس چنین چیزهایی را از یاد ببرد، این مسأله فضیلت شناخته نمی‌شود.

وی عنوان کرد: در کشورهای دیگر نیز اگر به این مسائل حرمت گذاشته می‌شود، برای این است که  ذهن آحاد مختلف جامعه با این افراد و سربازان آشنا شود که این عمل به عنوان یک گام ارزشمند شناخته می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت تکریم سربازان در تمام کشورها، خاطر نشان‌ کرد: در نزد ما تکریم این افراد و مجاهدان باید بیشتر باشد، زیرا ما در جنگ تحمیلی علاوه بر دفاع از سرزمین، از دین اسلام نیز دفاع کردیم.

گفتنی است در این همایش کتاب مدیریت غیر نظامی در دوران دفاع مقدس که در دوران خدمت عبدالحسن مقتدایی استاندار سابق خوزستان و شریعتی استانداری کنونی تالیف شده، رونمایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.