محمدحسین خجسته کیا روز شنبه به خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ارتفاعات کوهستانی دزفول جمعه شب شاهد بارش برف بوده است افزود:پدیده گرد و خاک بخش شهیون دزفول را نیز تحت تاثیر قرار داده و از صبح امروز تاکنون برق منطقه احمد فداله قطع شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا فاصله شهر دزفول تا دهستانهای احمد فداله و دره کاید 120 کیلومتر بر روی تابلویی در ابتدای این جاده حک شده اما برای دسترسی به عشایر ساکن در این مناطق باید حدود 200 کیلومتر با خودرویی کمک دار در جاده ای کم عرض ، ناهموار و سنگلاخ با پرتگاه های خطرناک بیش از هشت ساعت رانندگی کرد.
جاده 120 کیلومتری دزفول تا دهستان های احمدفداله و دره کاید با وجود سخت گذر و سنگلاخی بودن در هر بارندگی در فصل پاییز و زمستان مسدود شده و عملا ارتباط زمینی این مناطق با یکهزار و 200 خانوار پراکنده روستایی و عشایری برای چند روز قطع می شود به طوریکه تنها از طریق بالگرد می توان به این مناطق دسترسی پیدا کرد.
بخش کوهستانی شهیون دزفول با پنج دهستان 2 هزار و 892 کیلومتر مربع وسعت دارد.
بیش از 70 درصد روستاهای بخش شهیون دزفول فاقد جاده مناسب است.
در بخش شهیون دزفول 372 روستا و آبادی وجود دارد.

**میزان ذرات گرد و غبار در دزفول به 23 برابر حد مجاز رسید
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت:میزان ذرات گردوغبار در هوای دزفول در ساعت 12 امروز سه هزار و 511 میکروگرم بر مترمکعب ثبت شده که این میزان 23 برابر حد مجاز است.
فرهاد قلی نژاد به مردم توصیه کرد از تردد در هوای آلوده اجتناب کنند.
وی منشا این گردوغبار را خارجی و کانون آن را کشور عراق دانست و گفت:کارخانه ها هم باید نکات ایمنی را در هنگام آلودگی هوا رعایت کنند تا هوا بیش از این آلوده نشود.
علی کرمی رئیس اداره هواشناسی صفی آباد دزفول نیز گفت:انتظار می رود گرد و خاک تا اواخر امروز بتدریج از منطقه خارج شود.
وی با بیان اینکه تا سه روز آینده دزفول بدون بارندگی خواهد بود گفت:در سال زراعی امسال 95،7 میلیمتر بارندگی در دزفول ثبت شده که نسبت به سال زراعی گذشته 43 درصد افزایش و نسبت به میانگین بلندمدت 42 درصد کاهش یافته است.

** لغو یک پرواز فرودگاه دزفول
محمد بخشی مسئول روابط عمومی فرودگاه دزفول نیز گفت:پرواز رفت و برگشت صبح امروز شنبه بین دزفول و تهران در ساعت 5:10 دقیقه صبح انجام شد ولی پرواز ایران ایر که قرار بود ساعت 9 صبح از مبدا تهران وارد فرودگاه دزفول شود موفق به فرود نشد.
وی افزود: این پرواز بعد از اینکه نتوانست در فرودگاه دزفول به زمین بنشیند راهی اصفهان شد که آنجا نیز موفق به فرود نشد و در نهایت به تهران بازگشت.
وی افزود:همچنین پرواز برگشت این شرکت هواپیمایی به شماره 3332 که قرار بود ساعت 9:30 دقیقه از دزفول به مقصد تهران انجام شود لغو شد.
گرد و غبار غلیظ مدارس و ادارات شهرستان دزفول و شهرهای اندیمشک ، شوش و گتوند را نیز روز شنبه تعطیل کرد.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.