کوروش بهادری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شعاع دید در آبادان، خرمشهر، شوش، شادگان، بستان و سوسنگرد 300، اهواز و دزفول 600، ماهشهر یک هزار و 200 متر ، هندیجان، گتوند، امیدیه و اندیمشک سه هزار متر و شوشتر 2 هزار متر گزارش شده است.
وی افزود: گرد و غبار امروز که با منشا کشور عراق، استان را فرا گرفته تا اواخر وقت امروز ادامه دارد.
بهادری ادامه داد: میزان بارش باران صیدون 23، ایذه 16.8، رامهرمز و قلعه تل 16، باغملک 14، مسجدسلیمان 11.6، لالی و دهدز 10، امیدیه وشوشتر 7.6، هندیجان 9.8، گتوند 7.7، شوشتر و اندیمشک7.6، شوش3.4، بهبهان 3.1، دزفول2.2، آغاجاری 2، اهواز هشت دهم، بستان چهار دهم، شادگان دو دهم و آبادان یک دهم میلی متر گزارش شده است.
مدیر کل هواشناسی خوزستان بیان کرد: میزان بارش برف در گردنه چری 28 سانتی متر گزارش شده است.
مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: امشب نیز بارش بارش باران در شمال استان قابل انتظار است.
بر اساس گزارش اداره کل محیط زیست خوزستان، غلظت گرد و خاک در ساعت 9 صبح روز شنبه در چندین شهر این استان بار دیگر افزایش یافت و در سوسنگرد به ده هزار میکرو گرم بر متر مکعب (66برابر حد مجاز ) رسید.
ستاد مدیریت بحران خوزستان که تعطیلی ادارات آبادان، خرمشهر، شادگان و شوش را برای امروز شنبه اعلام کرده بود ، در ساعت 9صبح هفت شهر دیگر را تعطیل اعلام کرد.
بنابر گفته مدیرکل هواشناسی استان خوزستان منشا گرد و خاک روز گذشته در شهرهای استان خوزستان کانون های داخلی بود که با وزش باد با سرعت 70 کیلومتر در ساعت فعال شد.
دیروز بالاترین غلظت گرد و خاک در اهواز 53 برابر حد مجاز اعلام شد.
3004/6002
خبرنگار: خاطره غفاری**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.