شهرام پرنیاک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در 2 سال گذشته فینال لیگ برتر بسکتبال بین دو تیم خوزستانی پتروشیمی و پالایش نفت برگزار شد که صحنه های بسیار خوبی در آن رقابت ها خلق شد لذا امیدواریم بار دیگر با راهیابی نمایندگان خوزستان به بازی نهایی، شاهد بسکتبال کاملا خوزستانی باشیم.
رییس هیات بسکتبال خوزستان به عملکرد تیم پتروشیمی در این دوره از رقابت ها اشاره کرد و گفت: با توجه به این که 2 بازی ابتدایی این تیم برابر مهرام تهران در مرحله نیمه نهایی در ماهشهر برگزار می شود و تیم پتروشیمی علاوه بر امتیاز میزبانی از یک بازیکن خارجی خوب بهره می برد، به نظر می رسد هر 2 بازی خود را با برد سپری کند و در بازی برگشت کار آسان تری برای صعود به بازی فینال داشته باشد.
وی در خصوص تیم پالایش نفت آبادان دیگر نماینده خوزستان افزود: تیم پالایش نفت در مرحله نیمه نهایی برابر تیم خوب شهرداری تبریز به میدان می رود که در مرحله گروهی در هر 2 بازی رفت و برگشت مغلوب این تیم تبریزی شد. با توجه به شناختی که از نفت آبادان داریم، شکست دادن تیم شهرداری آن هم در تبریز دور از دسترس نیست.
پرنیاک در پاسخ به این پرسش که به چه دلیل شاهد حضور بازیکنان خوزستانی در تیم های لیگ برتری بسکتبال نیستیم افزود: متاسفانه بخش پایه بسکتبال خوزستان در یک دوره 10 ساله به حال خود رها شده بود و آن گونه که شایسته بسکتبال خوزستان بود کار نکردیم به همین دلیل پس از حامد حدادی و یا علی دورقی دیگر اثری از بازیکنان خوزستانی در تیم ملی بزرگسالان مشاهده نشده است.
وی با اشاره به اینکه لیگ برتر بسکتبال جای آزمون و خطا نیست و تمام تیم ها حرفه ای هستند افزود: ما نیز دوست داریم که بازیکنان خوزستان در تیم های لیگ برتری به میدان بروند اما با توجه به اینکه در لیگ برتر همه به دنبال کسب نتیجه هستند از بازیکنان برجسته تری استفاده می کنند.
رییس هیات بسکتبال خوزستان گفت: در 2 سال اخیر سرمایه گذاری خوبی در رده پایه ها انجام شده که نتایج آن منجر به قهرمانی تیم مینی بسکتبال خوزستان پس از 24 سال در سطح کشور شد البته امیدواریم با توجه به تغییرات مدیریتی فدراسیون، نگاه ویژه ای به بسکتبال خوزستان شود.
وی با اشاره به اینکه بحث آموزش و استعدادیابی مهمترین اولویت ما در هیات بسکتبال خوزستان است افزود: با برنامه ریزی انجام شده امیدواریم در پنج سال آینده بازیکنان تیم مینی بسکتبال خوزستان به تیم های خوزستانی حاضر در لیگ برتر و دسته یک تزریق شوند.
وی با بیان اینکه هیات های استانی به عنوان بازوان کار اجرایی در کنار فدراسیون ها هستند گفت: متاسفانه در فدراسیون قبل شان و جایگاه هیات بسکتبال خوزستان کم اهمیت شمرده شد این در حالی است که یک سوم تیم های لیگ برتر و دسته یک خوزستانی هستند لذا انتظار داریم کادر مدیریتی جدید توجه خاصی به بسکتبال خوزستان داشته باشد.
پرنیاک ادامه داد: تمامی فدراسیون ها بر اساس قانون موظف هستند که 10 درصد از میزان اعتبارات خود را به هیات های استانی تخصیص دهند که متاسفانه از 2 سال گذشته تاکنون هیچ اعتباری به هیات بسکتبال خوزستان اختصاص داده نشده است.
وی افزود: روسای فدراسیون ها باید در استان ها حاضر شده و از نزدیک مشکلات را مشاهده کنند همچنین متوجه ظرفیت های آن رشته در استان ها شوند. استفاده از نیروهای متخصص در بدنه فدراسیون یکی از خواسته های به حق تمام روسای هیات های استانی بسکتبال است که امیدواریم به درستی اجرا شود.
رییس هیات بسکتبال خوزستان در ادامه به برگزاری کلاس مربیگری درجه 2 در خوزستان اشاره کرد و گفت: این کلاس با حضور 19 شرکت کننده از سراسر شهرستان های خوزستان از روز 24 دی آغاز و تا 28 دی ادامه خواهد داشت.
9879/ 6037
خبرنگار: محمد شاکری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.