معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: آیین گشایش جشنواره تئاتر فجر خوزستان ١٦ دی‌ ماه در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، ناصر چنانی اعلام کرد: دومین جشنواره تئاتر فجر خوزستان با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و به دبیری محمد یاقوت‌ پور رئیس انجمن هنر های نمایشی خوزستان در ٦ شهرستان خوزستان برگزار می‌شود.

چنانی اظهار کرد: آیین گشایش این جشنواره ١٦ دی‌‌ماه در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و آیین پایانی آن پنجشنبه ٢١ دی‌‌ماه در مجتمع آفاق بهبهان برگزار خواهد شد.

وی ‌با اشاره  به اهمیت این رویداد مهم هنری در استان افزود: در این جشنواره ١٦ نمایش به صحنه خواهند رفت که ٥ نمایش  آن از آثار برگزیده جشنواره تئاتر بین المللی فجر هستند و به ترتیب شامل: نمایش «سرگذشت چند غریق به استشهاد دار و درخت» با نویسندگی صابر محمدی و کارگردانی علی شفیعی نژاد از شهرستان گچساران، « بدن مقدس» به نویسندگی و کارگردانی مهدی محمدی از استان مرکزی، «خداحافظ» به نویسندگی محمد یعقوبی و کارگردانی آریان رضایی از تهران، نمایش «نوای اسرار آمیز» به نویسندگی اریک امانویل اسمیت و کارگردانی ساقی عطایی از تهران و نمایش «گل» به نویسندگی و کارگردانی یاسر خاسب، هستند.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان ساخت: علاوه بر این ٥ نمایش ١١ اثر برگزیده جشنواره‌ های استان خوزستان نیز به صحنه خواهند رفت.

وی درباره میزبانی این جشنواره افزود: شهرستان‌ های اهواز، امیدیه، اندیمشک، شوش، دزفول و بهبهان میزبان جشنواره تئاتر فجر استانی هستند و برنامه‌ریزی‌‌های لازم و تدارکات مورد نیاز جهت استقبال از گروه‌ ها انجام شده است.

 چنانی یادآور شد: در حاشیه دومین جشنواره تئاتر فجر خوزستان نشست‌‌ها و کارگاه‌‌های آموزشی در دو سطح مقدماتی و حرفه‌ای پیش‌بینی شده‌ است.

کارگاه آموزش بازیگری و آموزش تئاتر شورایی و همچنین نشست‌ های هیات مدیره کانون‌‌های هنرهای نمایشی و شورا های تئاتر خوزستان از جمله برنامه‌‌های جنبی این جشنواره خواهند بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.