مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ های معاونت بهداشت از برگزاری جلسه راه‌ اندازی پست مراقبت کنترل تراخم در منطقه مرزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مهرداد پاریان زیتونی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت اظهار داشت: جلسه با حضور مدیر و کارشناسان دفتر هماهنگی سلامت چشم و پیشگیری از نابینایی و کنترل تراخم وزرات بهداشت با معاون بهداشت و مسئولین گروه بیماری‌ ها و بهداشت محیط و سلامت خانواده بازدید و تشکیل گردید.

وی ادامه داد: این جلسه به منظور برنامه‌ ریزی مشترک عملیاتی برای راه‌ اندازی پست مراقبت کنترل تراخم در منطقه مرزی تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان در همسایگی مرزی کشور عراق که بر اساس نقشه جهانی تراخم (مشکوک) علامتگذاری شده است صورت گرفت.

پاریان زیتونی افزود: در این نشست در خصوص اعلام موقعیت ایران و جهان در برنامه تراخم، برنامه مراقبت ایران، برنامه‌ ریزی و راه اندازی پست مراقبتی در خانه بهداشت مینوشهر و بازدید از منطقه مورد نظر بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در پایان مسئول بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت آبادان اذعان داشت: با توجه به این که بیماری تراخم یک بیماری باکتریایی است و به راحتی از طریق تماس‌ های مستقیم و غیر مستقیم در مناطق فقیرنشین با سطح بهداشت پایین، گرم و خشک اتفاق می‌افتد ولی خوشبختانه تا به حال هیچ موردی از این بیماری در حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان گزارش است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.