علی سرزعیم پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ابادان اظهار کرد:دولت با محدودیت مالی شدید روبرو است و نمی تواند بخشی از تعهدات خود را به سازمان تامین اجتماعی که متعلق به شاغلین و بازنشستگان است پرداخت کند.
وی افزود:تهاتر فرصتی است تا به وسیله آن بتوانیم مشکلات شرکت های وابسته به تامین اجتماعی و صورت های مالی آنها را واقعی کنیم تا از محدودیت ها خارج شوند و از سوی دیگر دولت نیز از فشار بدهی ها به سازمان تامین اجتماعی رهایی یابد.
سرزعیم میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را محل اختلاف دانست و گفت:انتظار داریم مبلغ 150هزار میلیارد تومان از بدهی های سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود.
وی افزود: طبیعی است که دولت نیز نمی خواهد بابت بدهی خود سودی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند و می خواهد بدهی خود را که حدود 50 هزار میلیارد تومان است را پرداخت کند.
معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:باید بر سر بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی به تفاهمی رسید تا آینده بازنشستگان کشور تهدید نشود.

** پتروشیمی آبادان بخشی از هویت صنعت پتروشیمی کشور است
وی در بخش دیگری از گفت و گوی خود به بازدید از شرکت پتروشیمی آبادان اشاره کرد و گفت:پتروشیمی آبادان جزء هویت منطقه و صنعت پتروشیمی کشور است که سابقه طولانی و نیروی کارآمد در این زمینه دارد.
سرزعیم گفت:به تناسب قدمت زیاد این شرکت از تکنولوژی قدیمی بهره می برد که مشکلات خاص خود را دارد.
وی مهلت دادن بخشی از بدهی های این شرکت به اداره های برق و آب و پالایشگاه آبادان را بخشی از اقدام های انجام شده برای رونق دوباره این شرکت اعلام کرد و بیان داشت:در گام دوم سعی داریم ارزش سرمایه شرکت را افزایش بدهیم تا بتوانیم از صندوق توسعه ملی تسهیلاتی برای نوسازی و بازسازی بخشی از واحدها که فرسودگی زیادی دارند اختصاص دهیم.
معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر 2 روزه خود به استان خوزستان علاوه بر بازدید از پترشیمی آبادان از شرکت کشتی سازی اروندان خرمشهر، شرکت ها فولاد اکسین و شرکت کربن ایران بازدید کرد.
همچنین نشستی در شرکت پتروشیمی آبادان با حضور معاون امور اقتصادی و برنامه ‌ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه برگزار شد.
3015/7165/6064
خبرنگار: عدنان جواهری* تنظیم: حمیدرضا ترابی فرد* انتشاردهنده:محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.