میون کیون پارک روز پنج شنبه در حاشیه برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی تیراندازی با کمان کشور در اهواز اظهار کرد: انتظار می رود با روند کنونی سرمایه گذاری روی تیم های پایه ریکرو کشور، تا پنج سال آینده سطح تیم ریکرو ایران هم بالا برود.
وی افزود: باید توجه داشت وقتی سطح تیم های پایه قوی شود، تیم ملی هم به سطح بالاتری می رسد ولی ایران تازه کار سرمایه گذاری بر روی تیم های پایه را آغاز کرده بنابراین برای رسیدن تیم به سطحی بالا، باید صبور باشیم.
سرمربی کره ای تیم ملی ریکرو ایران درخصوص دلایل پایین بودن سطح ورزشکاران رشته ریکرو نسبت به کامپاند گفت: بالا رفتن سطح ورزشکاران ایرانی در این ورزش زمان بر است همان طور که کشورهایی مانند امریکا یا کره این ورزش را از پایه آغاز کرده اند و مدت ها است که برای آن سرمایه گذاری و ورزش هزینه کرده اند.
وی یادآور شد: نوجوانان ما تازه توانسته اند سهمیه المپیک را کسب کرده و درمسیر پیشرفت قدم گذارند و با این روند امیدواریم در سال های آینده سطح تیم ریکرو ایران بالا برود.
میون کیون پارک همچنین درخصوص سطح این دوره از مسابقات عنوان کرد: شرایط زمین و همچنین شرکت کننده ها خوب است و توانسته ام چند استعداد جدید در بخش بانوان و آقایان برای دعوت به تیم ملی پیدا کنم.
وی در پاسخ به این که شانس تیم ایران در رقابت های آسیایی یا جهانی چه اندازه است، گفت: سطح تیم ایران خیلی بالا نیست و آخرین سطحی که این تیم داشته، رتبه هشتم در بین تیم های آسیایی و برای آقایان رتبه دوازدهم بوده است اما اگر تمرینات خوب و منظم داشته باشیم می توانیم در رشته تیر اندازی با کمان پیشرفت کنیم.
سرمربی کره ای تیم ملی ریکرو ایران بیان کرد: سطح تیمی مثل کره از ایران بالاتر است و امید است با روند رو به رشد موجود و ادامه دادن این اردوها و مسابقات بتوانیم به سطح بالاتری برسیم.
میون کیون پارک با تاکید بر این که در این مسابقات تلاش بر این است تا بهترین استعدادها شناسایی و به تیم ملی دعوت شوند، اظهار کرد: ممکن است برخی ورزشکاران امروز رکورد خوبی نزنند ولی استعداد لازم برای دعوت به تیم ملی را داشته باشند به همین دلیل دقت زیادی در زمینه انتخاب افراد صورت می گیرد.
مسابقات انتخابی تیم ملی تیراندازی با کمان به منظور انتخاب اعضای این تیم برای شرکت در مسابقات آسیایی تایلند برگزار شده است.
در این مسابقات، ورزشکاران طی 2 روز در رشته های ریکرو و کامپوند در همه گروه های سنی به رقابت با هم می پردازند.
در مسابقات این دوره انتخابی تیم ملی تیراندازی با کمان کشور، ١٥٠ ورزشکار از ٢٣ استان کشور شرکت کرده اند.
تعداد بانوان شرکت کننده در این دوره از مسابقات در بخش ریکرو ٣٦ نفر و آقایان ٥٦ نفر است.
پیش از این جواد مندنی زاده در تیم ملی نوجوانان و جوانان و غلامرضا رحیمی از خوزستان در تیم ملی بزرگسالان تیراندازی با کمان کشور عضویت داشته اند.
6002خبرنگار: سپیده اسکندری-محمدرضا خبازان**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.