عبدالمحمد بشیری چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با پیگیری انجام شده برای تامین آب مورد نیاز کشت پاییزه کشاورزان شادگانی آب با دبی 35 متر بر مکعب بر ثانیه از سد مارون رهاسازی شد که 25 متر بر مکعب بر ثانیه سهمیه شهرستان شادگان است.
وی افزود: تمهیدات لازم برای جلوگیری از برداشت حق آبه شادگان در شهرستان های بالا دست انجام شده و به همین منظور 6 گروه از جهاد کشاورزی، اداره آب و اداره برق مسیر رودخانه را بررسی و با متخلفین برخورد لازم را خواهند کرد.
بشیری گفت: کشاورزان شهرستان های بالا با کنترل ورود آب به انهار و پمپ های خود رعایت حق کشاورزان شادگانی را کنند تا آب کشاورزی به پایین دست و شهرستان شادگان برسد.
در 2 هفته گذشته تعداد زیادی از کشاورزان شهرستان شادگان با تجمع روبه روی فرمانداری و اداره جهاد کشاورزی این شهرستان خواستار اختصاص حق آبه کشت پاییزه شان شدند.
در هفته جاری نیز جمعی از کشاورزان شادگانی دوشنبه با حضور در جلسه ستاد بحران مشکلات کشاورزی حوضه زهره و مارون در سالن جلسات استانداری با اصرار خواهان بیان دیدگاه ها و تامین آب مورد نیاز کشاورزیشان شدند.
این کشاورزان از مسئولان می خواستند مشکلات موجود کشاورزی شادگان را مرتفع کنند زیرا معیشت آنها صرفا از این طریق تامین می شود.
در پی این اعتراضات و برای رسیدگی به مطالبات این کشاورزان ، دراین هفته جلسه اضطراری تامین آب محصولات کشاورزی شادگان برای بررسی تامین حق آبه این کشاورزان تشکیل شد.
شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای حوضه رودخانه مارون- جراحی قرار دارند.
این شهرستان یکی از مراکز کشاورزی قدیم و از تولیدکنندگان عمده محصولات در خوزستان است که در سال های گذشته با تنش آبی روبه رو بوده است.
شادگان با 57 هزار هکتار اراضی قابل کشت با آب و هوای گرم و مرطوب یکی از مراکز تامین محصولات گرمسیری در استان خوزستان است و گندم، انواع سبزیجات، بامیه و خرما از عمده‌ترین محصولات کشاورزی آن به‌شمار می‌روند.
3015/7165 / 6002
خبرنگار: عدنان جواهری* تنظیم: حمیدرضا ترابی فرد* انتشاردهنده: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.