سپهر سپهری روز یکشنبه در آیین گشایش نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری، در محل نمایشگاه بین المللی اهواز اظهار کرد: 65 هزار قلم کالا در انبارهای شرکت ملی حفاری وجود دارد که بالغ بر 2 هزار و 330 میلیارد ریال ارزش دارند و چهار هزار قلم آن معادل 6 درصد با ارزشی معادل 440 میلیارد ریال داخلی هستند.
وی ادامه داد: چهار هزار و300 مورد از اقلام مورد نیاز صنعت ملی حفاری، جزو اقلام پر مصرف با بیشترین کاربرد هستند که بیش از هزار قلم آنها معادل 25 درصد، ساخت داخل هستند.
مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه سیاست شرکت ملی حفاری در بحث بومی سازی، توجه به 2 فاکتور پرمصرف بودن کالا و توجیه اقتصادی داشتن تولید آن در داخل است، گفت: حجم ریالی خرید از تولیدات ساخت داخل، در پنج سال گذشته، چهار هزار میلیارد ریال بوده یعنی سالانه 800 میلیارد ریال به صنایع داخلی تزریق و از خروج یک هزار و 200 میلیارد ریال ارز جلوگیری شده است.
وی ادامه داد: تولیدات ساخت داخل از یک هزار و 37 کالا در سال 94 به بیش از چهار هزار قلم در هشت ماه نخست سال 96 رسید که رقم ریالی آن معادل 400 میلیارد ریال است.
سپهری بیان کرد: یک هزار و 573 قلم کالا که هم توجیه اقتصادی دارند و هم پر مصرف هستند، باید در داخل ساخته شوند در همین راستا تلاش داریم تا امسال 600 میلیارد ریال کالای استاندارد داخلی در بحث حفاری تولید کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به نقش ملی حفاری در توسعه کشور، یادآور شد: صنعت ملی حفاری ابتدای حلقه زنجیره تولید در حفاری چاه های نفت است و در تداوم تولید، تعمیر و نگهداری چاه ها در طول سالیان عمر مخزن نقش مهمی ایفا می کند.
وی ادامه داد: هزار نفر در صنعت ملی حفاری مشغول هستند که در کنار تعداد بالای افراد شاغل در صنایع وابسته به این شرکت و وجود هفت هزار خانوار در بین شرکت های سازنده داخلی، نشان از نقش و جایگاه شرکت ملی حفاری ایران در توسعه و پیشرفت کشور دارد.
سپهری با بیان اینکه بحث بومی سازی و حمایت از تولیدات ساخت داخل، از نقش های کلیدی صنعت ملی حفاری است، گفت: تعداد سازندگان داخلی در بحث ملی حفاری از 80 شرکت در سال 92 به 300 شرکت در امسال رسیده که 68 درصد آنها خوزستانی هستند.
وی اظهارکرد:تاکنون با همکاری سازندگان، تولید کنندگان، صنعت گران و مجموعه های دانش بنیان و فعال شدن کارگاه ها در شهرک های صنعتی بیش از هزار قلم از کالاهای مورد نیاز این صنعت در کشور ساخته و بومی سازی شده است.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: در بحث بومی سازی، همچنین آموزش های فنی و تخصصی و دوره های آموزشی تجهیز نیروی انسانی به عنوان مهم ترین دارایی شرکت برگزار می شود زیرا مهم ترین اقدام در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، اعتقاد و باور به نیروهای داخلی است.
وی درخصوص برگزاری نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری در اهواز بیان کرد: این نمایشگاه یک رویداد بسیار مهم اقتصادی است و اثرات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بسیار ارزشمندی دارد.
سپهری افزود: این نمایشگاه بستر مناسبی برای تعامل، تبادل دانش فنی، نمایش توانمندی داخلی و ارایه خدمات تخصصی با سایر کشورها و ایجاد اشتغال مولد با استفاده از ظرفیت بزرگ کالای ملی حفاری است و خوزستان ظرفیت برگزاری چنین نمایشگاهی را چند بار در سال دارد.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران همچنین با اشاره به فوران چاه 147 رگ سفید که آبان امسال رخ داد، گفت: در حال برنامه ریزی برای مهار فوران این چاه هستیم و به زودی خبرهای خوبی در این زمینه برای مردم داریم.
نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری در اهواز با حضور 120 واحد معتبر در قالب شرکت های سازنده قطعات و تجهیزات، تامین کننده تجهیزات و خدمات مرتبط با صنعت حفاری در 6 هزار متر مربع فضای مسقف و باز نمایشگاه برپا شده است.
از مجموع شرکت های حاضر در این نمایشگاه ، 72 درصد از خوزستان و 28 درصد از استان های تهران، فارس، کرمان، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و غربی هستند.
85 شرکت و مجموعه از میان سازندگان قطعات و تجهیزات صنعت حفاری و 10 شرکت تامین کننده و پنج شرکت خدماتی در این نمایشگاه حضور دارند.
برگزاری دو پنل تخصصی، رونمایی از آخرین قطعات و تجهیزات کاربردی در صنعت حفاری تولید داخل، هم افزایی و تبادل تجربه میان مدیران و نمایندگان شرکت های حاضر در نمایشگاه با متخصصان صنعت حفاری کشور از جمله برنامه های پیش بینی شده در این نمایشگاه است.
پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری از سوم تا ششم دی جاری همه روزه از ساعت 9:30 دقیقه تا 17 برای بازدید عموم دایر است.
6037
خبرنگار: سپیده اسکندری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.