معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از راه‌ اندازی نگارخانه شوادون شوشتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، ناصر چنانی از افزایش نگارخانه ‌های خوزستان به ٨ نگارخانه خبر داد و گفت: با افتتاح نگارخانه شوادون تعداد نگارخانه‌ های خوزستان به ٨ نگارخانه افزایش یافت و به لحاظ مساحت نیز به ٨٦٥ متر مربع رسیدند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این نگارخانه‌ ها علاوه بر نمایش آثار هنری هنرمندان بستری برای فروش آثار و محلی جهت برگزاری کارگاه‌ های آموزشی و نشست‌ های نقد و بررسی آثار هنری نیز هست. که هدف از برگزاری این نشست‌ ها بالا بردن سطح علمی و آگاهی مخاطبان و هنر آموزان است.

چنانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه هنر های تجسمی خاطر نشان کرد: گالری انجمن هنر های تجسمی نیز در حال آماده‌ سازی است تا برای اولین بار به نام انجمن به مجموعه نگارخانه‌ های استان افزوده خواهد شد.

وی افزود: نگارخانه‌ ها و گالری‌ ها توسط بخش خصوصی احداث و راه‌ اندازی می‌شوند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نهایت همکاری در اعطای مجوز را انجام می‌دهد.

چنانی اعلام کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور توسعه این فعالیت و کاهش تصدی‌گری دولتی آمادگی دارد تا با بخش خصوصی همکاری کافی را داشته باشد.

چنانی در پایان نگارخانه‌ های خوزستان را به این شرح معرفی کرد:

 نگارخانه اهواز واقع در بلوار پاسداران زیتون اهواز، گوهرخاک در پادادشهر اهواز، نگارخانه ٢٨ در میدان استانداری اهواز، ژرفای هنر در خیابان شریعتی دزفول، خانه هنرمندان در خیابان هجرت دزفول، ایده در خیابان ذوالفقاری ماهشهر و شوادون در خیابان عبد الله شوشتر.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.