به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در خطبه های دوم این هفته نماز جمعه آبادان اظهار کرد:حضور گسترده مردم در راهپیمایی نهم دی یک حماسه بزرگ انقلابی بود که به دشمنان نشان داد ملت پشتیبان رهبری و نظام جمهوری اسلامی ایران است و به بیگانگان اجازه نخواهند داد ذره ای به خاک وطن چشم طمع بدوزند.
وی افزود:فتنه در 9 دی تبدیل به فرصت شد و یک تاریخ بزرگ باشکوهی در این روز برای ایران اسلامی ثبت شد.
خطیب جمعه آبادان گفت: حماسه 9 دی نماد ولایتمداری، بصیرت و غیرت دینی آحاد ملت ایران بود که به خوبی با حضور گسترده آنان در راهپیمایی خلق شد و این روز را باید روز بیعت امت با امام نامید.
حجت الاسلام ابراهیمی پور با اشاره به روز نهضت سواد آموزی گفت: هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی (ره) است و امام برای رفع بیسوادی در جامعه دستور تشکیل این نهاد را صادر کرد.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره خرید در منطقه آزاد اروند گفت: مخالف برگزاری جشنواره هایی که به رونق اقتصادی شهر کمک می کند نیستیم ولی برنامه ریزی پایین دستی های این جشنواره مشکل داشت.
خطیب جمعه آبادان گفت:دغدغه اصلی ما اشتغال جوانان آبادانی است و باید زمینه را برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این شهر فراهم کنیم تا اشتغال زایی داشته باشیم.
وی با انتقاد از وزارت نفت در انتقال دانشکده نفت این شهر به وزارت علوم گفت:دانشکده نفت هویت علمی و فرهنگی آبادان است و از تمامی نمایندگان استان خوزستان درخواست می شود مانع انتقال این دانشکده به وزارت علوم شوند.
حجت الاسلام ابراهیمی پور تصریح کرد:انتقال این دانشکده به وزارت علوم باعث ملتهب شدن شرایط در آبادان می شود و امیدواریم وزارت نفت از این تصمیم خود منصرف شود.
7104/7165/6068
خبرنگار:مسعود گادار**تنظیم کننده:حمیدرضا ترابی فرد** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.