به گزارش ایرنا حسین ملایجردی روز چهارشنبه در شورای اداری استان خوزستان در اهواز اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم دولت در سال های اخیر توجه به بحث دولت الکترونیک و ساده کردن راه های مکاتبات مردم با دولت بوده که در این زمینه با فعال کردن دفاتر پستی و دفاتر پیشخوان دولت تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
وی افزود: در ابتدای کار دولت تدبیر و امید تعداد دستگاه های خدمت رسان در عرصه دولت الکترونیک یک هزار دستگاه بود که شبکه‌دولت در حال حاضر به 18 هزار دستگاه افزایش یافته و این حرکت گام بزرگی در جهت توسعه دولت الکترونیک است.
مدیر کل دبیرخانه نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: اتصال دفاتر پستی و پیشخوان به دولت برای ارسال مکاتبات مردمی یکی از اقدامات موثر دیگر دولت در راستای خدمت رسانی آسان به شهروندان است که هم هزینه های جابه‌جایی را کاهش می دهد و هم به صورت آنلاین روال خدمت رسانی را به صورت شفاف به مردم اعلام می کند.
ملایجردی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه بیش از 700 مکاتبه مردمی به دست ما می رسد که به صورت یکجا مورد بررسی قرار گرفته و حدود یک ماه رسیدگی به این مکاتبات زمان می برد.
وی بیان کرد: اکنون دستگاه های استانداری ، بهزیستی، تامین اجتماعی ، تعزیرات، صنعت و معدن ،جهاد کشاورزی و کمیته امداد در خوزستان به این سامانه ارتباط مردم و دولت متصل شده اند.
مدیر کل دبیرخانه نهاد ریاست جمهوری گفت: در شرایط کنونی نیاز مجهز شدن تمامی دستگاه های اجرایی به سامانه ارتباط مردم و دولت یکی از ضرورت هاست که امید می رود با برنامه ریزی های انجام شده تا سال آینده این سامانه در سراسر کشور اجرایی شود.
وی بیان کرد: بر اساس آمار استانداری خوزستان در سال 1393 ، 72 هزار و 287 مکاتبه به صورت الکترونیکی انجام شده که حدود 52 درصد کل مکاتبات را در بر می گیرد و در سال 1394 ، این مکاتبات الکترونیکی به 88 هزار و 697 مکاتبه افزایش داشته که 90 درصد مکاتبات را در برمی‌گیرد.
وی افزود: همچنین در سال 1395 این مکاتبات به 91 هزار مکاتبه افزایش داشته که 91 درصد تمامی مکاتبات را در بر می گیرد و امید است با توسعه دفاتر پستی و پیشخوان بازهم بر تعداد این مکاتبات الکترونیکی در سال جاری افزوده شود.
سامانه ارتباط دولت و مردم روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان دفتر نهاد ریاست جمهوری و دفاتر پیشخوان دولت کشور در چند دستگاه اجرایی استان افتتاح شد و از روز شنبه این سامانه برای استفاده مردم برای ارسال مکاتبات آنها فعال می شود.
/6002/7152 خبرنگار: محمد رضاخبازان**انتشار : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.