به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرماهشهر در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با گرامیداشت شهادت شهید مفتح و روز وحدت دانشگاه و حوزه اظهار کرد: در زمان طاغوت با سیاست های خبیثانه خود سعی در ایجاد شکاف عمیقی بین دانشگاه و حوزه به عنوان دو بال فکری جامعه داشتند که افراد بزرگی چون شهید مطهری و مفتح تا حد زیادی این توطئه را خنثی کردند و زمانی که دو نهاد مهم جامعه متحد شدند، موتور محرکه نهضت و انقلاب تشکیل شد .
وی افزود: البته ضعف هایی در سیستم آموزشی این دو نهاد وجود دارد که باید برطرف شود و با وجود مطالب غنی دینی موجود در کشور، در دانشگاه ها متون اسلامی و دینی مهجور است و بیشتر مطالب ترجمه شده غربی ها در اختیار دانشجویان قرار می گیرد که نیازمند تجدیدنظر و بررسی است .
امام جمعه بندرماهشهر در فراز دیگری از خطبه ها به ادامه اعتراضات جهان اسلام به سیاست های استکبار در مورد قدس خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا با اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی مرتکب حماقت بزرگی شد.
وی ادامه داد: هر رئیس جمهوری که در آمریکا به روی کار می آید، خود را وامدار صهیونیست ها می داند، به همین دلیل عمدتا سیاست های آمریکا را صهیونیست ها تدوین می کنند.
حجت الاسلام غبیشاوی اضافه کرد: سیاست اخیر آمریکا در مورد قدس، این موضوع را به مسلمانان یادآوری می کند که اولویت تمام مسلمانان باید قدس باشد، هرچند امروز تمام تلاش استکبار و صهیونیست ها به راه انداختن سیاست ایران هراسی و شیعه هراسی است.
خطیب جمعه بندرماهشهر در بخش دیگری از صحبت های خود به سفر اخیر معاون اول رئیس جمهوری به خوزستان اشاره کرد و گفت: سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور به خوزستان با وجود حاشیه هایی که داشته، در مجموع می تواند سفری پرثمر و برای حل مشکلات خوزستان نتیجه بخش باشد .
وی با اشاره به مشکل کمبود آب و کاهش آب ورودی به کارون و کرخه گفت : معیشت بسیاری از مردم خوزستان وابسته به آب کارون و کرخه است که با اختلال مواجه شده و در سفر معاون اول رئیس جمهور پیشنهاد شد که مشکلات خوزستان در یک نشست امنیت ملی با حضور مسوولان خوزستانی مطرح شودکه امیدواریم موضوعات مطرح شده در این سفر تلنگری باشد برای مدیران کلان کشور که نگاه ویژه ای به این استان حساس واستراتژیک داشته باشند.
9858/7165/6002
خبرنگار: آمنه محتشمی ** تنظیم : حمیدرضا ترابی فرد **انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.