شرکت توزیع نیروی برق اهواز در این باره توضیح داد: در اثر بارندگی اولیه، تعداد محدودی از خطوط برق برای مدت کوتاهی دچار اتصال شده که ظرف چند دقیقه به صورت اتوماتیک وصل شده و یا به منظور اصلاح فنی انتقال بار صورت گرفت.
به گزارش ایرنا علیرضا شکرخدایی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کلیدهای گازی خودکار و کلیدهای جداساز خط 33 هزار در راستای حفظ امنیت شبکه، با نخستین اتصال کوتاه، خطوط فشار متوسط و ضعیف را در برخی نقاط قطع کرد.
وی افزود: با آغاز بارش اولیه بر روی 15 خط از مجموع 340 فیدر تغذیه کننده شبکه برق در اهواز اتصال کوتاه رخ داد که کلیدهای گازی خودکار و کلیدهای جداساز خط 33 هزار، پس از نخستین اتصال کوتاه، تا زمان برقراری امنیت خطوط فشار متوسط و ضعیف را در برخی نقاط قطع کرد.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز با بیان این که قطعی برق به صورت موقت تنها در برخی نقاط اهواز بوده ، گفت: طبق اعلام دیسپاچینگ مرکز معاونت بهره برداری کلانشهر اهواز، این اتصالات کوتاه در بخشی از مناطق یاد شده روی خط شمال غرب رخ داده و میانگین زمانی این خاموشی ها 12 دقیقه گزارش شده است.
وی یادآور شد: پس از بحران بهمن ماه سال گذشته و تغییر شرایط جوی منطقه و حسب عزم جدی دولت، وزارت نیرو و مدیریت بحران استانداری خوزستان در تغییر و اعمال مهندسی جدید در شبکه برق کلانشهر اهواز اقدامات گسترده ای در دست انجام است که از جمله این اقدامات نصب کلی دگازی خودکار و کلیدهای جداساز خط 33 هزار در نقاط مختلف مناطق اهواز است.
شکرخدایی ادامه داد: با بروز کوچکترین اتصال در شبکه به منظور جلوگیری از حوادث خطر آفرین و اشکال روی خطوط فشار متوسط و ضعیف در خیابان ها، کلیدهای گازی اتوماتیک جریان را قطع کرده و مجددا پس از تضمین امنیت خط مجددا برقرار می شود.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز عنوان کرد: غالب خاموشی هایی که پس از بارندگی امروز رخ داده، برطرف شده و یا انتقال بار صورت گرفته و پس از رفع خطر با انجام مانور روی خطوط توسط دیسپاچینگ مرکز، جریان برق درآنها برقرار شد.
6002 خبرنگار: سپیده اسکندری**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.