به گزارش خبرنگار ایرنا غلامرضا شریعتی عصر پنجشنبه در حاشیه آئین آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح شوش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خوزستان نیازمند حرکتی شتابان است افزود:هر جا احساس شود مدیری از روند سرمایه گذاری و توسعه استان بازمانده ، فرد با انرژی و با انگیزه ای جایگزین وی می شود.
وی سیاست دولت تدبیر و امید را استفاده از نیروهای جوان چه آقا و چه خانم در پست های مدیریتی دانست و گفت:استفاده از نیروهای جوان و با انگیزه در دستور کار قرار گرفته است.
استاندار خوزستان با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در استان اظهار کرد: با حذف موانع روند سرمایه گذاری در خوزستان شتاب می گیرد.
به گزارش ایرنا شریعتی همچنین در آیین راه اندازی کارخانه قند شمال خوزستان گفت:این کارخانه در شرایطی کسی امیدی به بازسازی و احیای مجدد آن نداشت با تلاش جمعی و در اقدامی جهادی پس از 15 سال توقف مجددا راه اندازی شد.
وی گفت:راه اندازی مجدد کارخانه قند شمال خوزستان امنیت روانی بین مردم شمال خوزستان ایجاد کرد چرا که مردم منطقه تعطیلی کارخانه قند در 15 سال پیش را نیز بی تدبیری مسئولان دانستند.
استاندار خوزستان ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی ، رعایت تناوب کشت و جلوگیری از انتقال محصول چغندرقند خوزستان به استان های دیگر را از جمله مزایای راه اندازی مجدد این کارخانه برشمرد.
فرماندار شوش نیز راه اندازی مجدد کارخانه قند را نوید بخش ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در شهرستان دانست و گفت:
این اقدام نوید بخش افتتاح کارخانه های صنایع تبدیلی در کشاورزی در شهرستان شوش است.
عدنان غزی گفت:شهرستان شوش دارای ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی در زمینه کشاورزی است ضمن اینکه این شهرستان در زمینه کشت چغندر قند نیز از ظرفیت بالایی برخوردار است به طوریکه امسال بیش از هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی شوش به زیر کشت این محصول رفته است.
غزی از مجموعه مدیریت استان خصوصا استاندار خوزستان خواست تا در زمینه ایجاد شهرک کشاورزی ،بازارچه مرزی مشترک شهرستان شوش با کشور عراق ،منطقه ویژه اقتصادی ، شهرک های دامداری و مرغداری نیز دستور لازم را صادر کنند.
سیدراضی نوری نماینده مردم شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی اظهار کرد: امروز یک آرزوی دیرینه به تحقق پیوست و این برای مردم شوش یک روز تاریخی و به یاد ماندنی به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: کشت چغندر قند به عنوان یک محصول استراتژیک در تامین شکر کشور و ایجاد تناوب زراعی در زمین‌های کشاورزی منطقه حائز اهمیت است.
نائب رئیس مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی افزود: صنایع تبدیلی و تکمیلی این محصول در منطقه به دلیل اهمال و سهل‌انگاری در سالهای گذشته، تعطیل و بار سنگین بیکاری در منطقه افزوده شد.
نوری بیان کرد: این شرکت با پیگیری شبانه روزی و به همت وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه و با تامین اعتبار از محل هدفمندی یارانه‌ها راه‌اندازی شد.
وی با اشاره به عقد 2هزار و 200 قرارداد با کشاورزان چغندر قند کار منطقه خاطر نشان کرد: راه‌اندازی این کارخانه علاوه بر تامین بخشی از شکر مورد نیاز کشور و تناوب کشت زراعی در اشتغالزایی جوانان بسیار تاثیرگذار است.
7280/6068
خبرنگار:مجتبی پناهی** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.