به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی چهارشنبه در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان در سرسرای شهید رجایی استانداری بیان کرد: در صورتی که دستگاه اجرایی با دریافت اعتبار عملکرد مناسبی در حوزه کاری خود نداشته و مطابق با برنامه ششم توسعه فعالیت نداشته باشد در روند آن دستگاه اصلاحاتی انجام می شود زیرا نحوه عملکرد هر دستگاه بر اساس اعتباری که دریافت می کند سنجیده می شود.
شریعتی افزود: دستگاهی که در زمان معین اعتبار خود را جذب نمی کند نمی تواند درخواست اعتبار جدید کند.
وی درادامه با اشاره به اهمیت صادرات و واردات در بخش تولیدات دام و طیور عنوان کرد: در حال حاضر صادرات دام از استان ممنوع است و تصمیم گیری در حوزه صادرات دام از اختیارات استان خارج است .
استاندار خوزستان بیان کرد: در بحث واردات دام و طیور نیز در حال پیگیری هستیم که خوزستان تنها ورودی دام از طریق دریایی و هوایی در کشور باشد که برای این کار الزاماتی از جمله تکمیل کشتارگاه خرمشهر عنوان شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان نیز در این نشست گفت: اگر تولید محصولات کشاورزی از جمله تولید دام و طیور در استان به شیوه سنتی ادامه یابد امکان رقابت در بازارهای کشور و بین المللی را نخواهیم داشت.
امید حاجتی افزود: استان هایی همچون ایلام و اصفها ن کم کاری استان در بخش پرورش و تولید دام و طیور را جبران کردند و با توسعه این بخش پاسخگوی تقاضای داخلی کشور شده اند این در حالی است که خوزستان ظرفیت خوبی برای فعالیت در این بخش دارد.
حاجتی عنوان کرد: نتوانسته ایم در حوزه آموزش و ترویج برای تولید محصول با کیفیت به خوبی کار کنیم.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ادامه داد: در استان ظرفیت هایی همچون تکثیر و پرورش گاومیش وجود دارد که سایر استان ها امکان رقابت در این بخش را با ما ندارند لذا می توان با ورود سرمایه گذار در این بخش از این موقعیت نهایت استفاده را برد.
وی با اشاره به فراهم شدن شرایط برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت به صنایع در استان با سود هشت درصد توسط بانک ملی افزود: بانک کشاورزی برای کمک به حوزه کشاورزی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اعلام همکاری نکرده لذا در صورتی که بانک ملی توان همکاری در حوزه کشاورزی را داشته باشد بخش دولتی آمادگی همکاری با این بانک برای پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی را دارد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه این نشست گفت: 6 میلیون و 300 هزار واحد دامی و چهار میلیون راس دام سبک و سنگین در استان وجود دارد، سرانه تولید گوشت قرمز، شیر خام، طیور و تخم مرغ استان نسبت به متوسط تولید کل کشورمناسب نیست.
محمد مشکور زاده عنوان کرد: 138 واحد صنعتی گاوداری صنعتی وجود دارد که از این تعداد 37 واحد غیر فعال است همچنین 275 واحد پرواربندی گوساله غیر فعال و 456 واحد فعال در استان داریم.
وی افزود: 31 واحد جمع آوری شیر فعال و 59 واحد غیر فعال وجود دارد همچنین 25 کارخانه شیر در استان داریم که از این تعداد 14 کارخانه غیر فعال است که اگر این تعداد کارخانه فعال شود 400 فرصت شغلی ایجاد می شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: در حوزه مرغداری گوشتی صنعتی 782 واحد فعال و 138 واحد غیر فعال است که اگر این تعداد فعال شوند 17 هزار تن به تولید مرغ گوشتی در استان افزوده می شود.
مشکورزاده تعداد واحدهای مرغداری در استان را 920 واحد (شامل 138 واحد غیر فعال) اعلام کرد.
همچنین یکی از تولید کنندگان و صادر کنندگان دام در این نشست عنوان کرد: یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی ، صادرات و رقابت در بازار های جهانی است که متاسفانه با ممنوع کردن صادرات فعالیت در حوزه را سخت می کند.
مسعود پوریان افزود: مشکل اساسی استان در بخش دام های سبک و سنگین نبود امکان صادرات است و لازم است برای رونق این بخش صادرات دام از استان آزاد شود.

/6002/7158
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.