محمد مشکورزاده شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس سرشماری سالانه که در مهرماه سال جاری از کلنی های زنبور عسل در استان صورت گرفت 262 هزار فروند کلنی زنبور عسل در سطح استان وجود دارد که نسبت به سال قبل رشد 11 درصدی را نشان می دهد.
وی با ابراز امیدواری از اقتصادی تر شدن حرفه زنبورداری در خوزستان یادآور شد: سرانه تعداد کلنی زنبور عسل برای هر زنبوردار از 95 کلنی در سال قبل به 99 کلنی افزایش یافته که این موضوع بیانگر اقتصادی تر شدن حرفه زنبورداری می باشد.
مشکورزاده از رشد هفت درصدی زنبورداران استان خبر داد و یادآورشد: بر اساس آمارگیری صورت گرفته از زنبورستان های استان ، تعداد زنبورداران خوزستان 2 هزار و 655 نفر بوده که نسبت به سال گذشته 7 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: استان خوزستان با توجه به وضعیت آب و هوایی و شرایط اقلیمی یکی از مساعدترین نقاط کشور جهت پرورش زنبور عسل می باشد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خاطر نشان کرد: پرورش زنبور عسل می تواند ضمن افزایش تولید عسل، موم و سایر فرآورده های زنبور عسل استان، باعث اشتغالزایی افراد بسیاری که در زمینه ساخت کندو، تهیه و عرضه عسل فعالیت می کنند نیز باشد.
وی ادامه داد: شهرستان های ایذه با 85 هزار و 937، مسجد سلیمان با 46 هزار و 631 و دزفول با 44 هزار و 308 کلنی به ترتیب بیشترین جمعیت زنبو عسل را دارا می باشند.
بنابراین گزارش، سرشماری از زنبورستان های استان در مهر ماه سال جاری به مدت یک هفته انجام شد.
6002 خبرنگار: ندا رضاپور**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.