به گزارش ایرنا فردوس کریمی در آیین آغاز عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب کوی سیاحی اهواز در جمع خبرنگاران رسانه های استان با اعلام این مطلب گفت: افت فشار آب عاملی برای نصب پمپ مکش برروی شبکه اصلی و بروز کدورت ناشی از رسوبات آن است .
وی ادامه داد: یکی از معضلات مهم شهر اهواز وجود انشعابات غیرمجاز آب با تعدادی بالغ بر 40هزار انشعاب است و این یعنی 40هزار مشترک غیرمجاز، مدیریتی بر مصرف آب نداشته و در طی شبانه روز با مکش آب از شبکه مشترکین مجاز منجر به افت فشار آن در مسیر خود و آسیب به شبکه می گردند.
وی سپس درزمینه خط انتقال فاضلاب کوی سیاحی گفت: این پروژه زیرساختی ضروری برای منطقه کوی سیاحی و سلیم آباد است که شامل خطوط 315 ، 400،600 و 800 میلی متر و در مجموع به طول حدود 11 هزار متر است.
وی افزود: باتوجه به پیش بینی های صورت گرفته زمان تعیین شده برای اتمام این پروژه یکسال بوده و منبع تامین اعتبار آن از محل اعتبارات وزارت نفت است.
مدیرعامل شرکت آبفا اهواز دغدغه اصلی این شرکت را دفع بهداشتی فاضلاب برشمرد و افزود: متاسفانه پروژه های حیاتی در بخش فاضلاب کلانشهر اهواز از جمله تصفیه خانه فاضلاب شرق و غرب سال ها بود که متوقف شده که با پیگیری و حمایت استاندار خوزستان و همچنین بهره مندی از ظرفیت های علمی و متخصصان حوزه آب و فاضلاب در سال جاری راهکارهای فعال سازی این پروژه ها مطرح شد و امیدواریم به زودی شاهد تکمیل آن ها باشیم.
وی بیان کرد: کلانشهراهواز با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 400 هزار نفر تنها دارای یک تصفیه خانه فاضلاب در غرب شهر است که با ظرفیت 30 هزار مترمکعب در شبانه روز به هیچ عنوان پاسخگوی حجم فاضلاب تولیدی آن نیست.
کریمی تصریح کرد: اکنون با تمام توان و در راستای خدمات هرچه بیشتر به شهروندان، پروژه تصفیه خانه فاضلاب شرق تخصیص اعتبار شده و رفع معارض گردید که به این ترتیب در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب شرق با ظرفیت 112 هزار مترمکعب در شبانه روز تاثیر محسوسی در حوزه تصفیه فاضلاب دارد و شرکت آبفا اهواز با جدیت تمام به دنبال افتتاح آن است.
مدیرعامل شرکت آبفا اهواز همچنین به تصفیه خانه فاضلاب در غرب اهواز اشاره کرد و گفت: این پروژه با ظرفیت 90هزار مترمکعب در شبانه روز باید پنج سال پیش به مرحله عقد قرارداد و تعیین فاینانسور می انجامید که متاسفانه مانند برخی پروژه های مهم دیگر متوقف ماند تا همچنان بار تصفیه فاضلاب کلانشهر اهواز برگردن یک تصفیه خانه باشد و مابقی وارد رودخانه کارون یعنی شریان حیاتی شهر گردد.
وی تصریح کرد: در سال جاری حمایت استاندار خوزستان نقش موثری در پیشبرد اهداف شرکت آبفا اهواز داشته و در حال حاضر نیز پروژه تصفیه خانه فاضلاب یادشده برای غرب اهواز با حمایت وی به مرحله دعوت از فاینانسور رسیده است.
کریمی گفت: همچنین پروژه ایجاد خطوط جمع کننده فاضلاب در سواحل شرقی و غربی کارون با تامین اعتبار از طریق اعتبارات مصوب دولت و بخشی از حوزه فاینانس خارجی به عنوان پروژه ای بسیار ضروری در این شهرستان مطرح است.
وی در این خصوص یادآور شد: رودخانه کارون در محدوده شهر اهواز دارای 23 نقطه ورودی فاضلاب می باشد که پس از مطالعه و بررسی شرکت آبفا اهواز درسال جاری ، پنج نقطه به عنوان نقاط بحرانی تعیین شده چراکه حدود 40 درصد از فاضلاب یادشده از طریق این نقاط وارد رودخانه می شود.
مدیرعامل شرکت آبفا اهواز گفت: این طرح خطوط جمع کننده فاضلاب برای این نقاط با اعتباری بالغ بر 180 میلیارد ریال تهیه و به استحضار استاندار خوزستان رسیده و وی در این خصوص حمایت خود را اعلام کرده است.
7152 /6002خبرنگار: محمدرضاخبازان**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.