رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بین سپاه و جهاد کشاورزی همواره تجانس ساختاری بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیخسرو چنگلوایی در نشستی که به منظور مبادله تفاهم نامه بین سازمان جهاد کشاورزی استان و سازمان علمی پژوهشی و فناوری سپاه حضرت ولی عصر(عج) برگزار گردید، اظهار داشت: رسالت اصلی وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان های جهاد کشاورزی در سطح کشور تولید مواد غذایی و کمک به امنیت غذایی با توجه به نیاز های کشور در دوره های مختلف می باشد.

وی افزود: طی سال های اخیر بر اساس منویات مقام معظم رهبری نامگذاری سال ها بر پایه اقتصاد و به خصوص اقتصاد مقاومتی بوده است و بخش کشاورزی یکی از مهم ترین بخش هایی می باشد که این مسئله در آن صدق می کند.

چنگلوایی ادامه داد: استان خوزستان گندم  بیش از ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ، شکر ۳۱ میلیون نفر در کشور را تولید می کند، هم چنین ۳۸ درصد ذرت کشور نیز در این استان تولید می گردد که این جایگاه فعلی سازمان می باشد و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در افق ۱۴۰۴ تأمین غذایی ۲۷ میلیون نفر صورت خواهد گرفت.

 وی گفت: تجانس ساختاری بین سپاه و سازمان جهاد کشاورزی از اوایل انقلاب تاکنون وجود داشته است و این تفاهم نامه هم قلبی و هم قبلی می باشد.

ریئس سازمان کشاورزی در ادامه برای همکاری هر چه بیشتر پیشنهاد داد دو نفر به عنوان رابط بین سپاه و سازمان برای تعاملات بیشتر وجود داشته باشد هم چنین کارگروه مشترکی متشکل از مدیران این دو مجموعه تشکیل شود.

کیخسرو چنگلوایی هم چنین، اظهار داشت: هر ۳ ماه یک بار نشست هایی به منظور بررسی نقاط قوت و ضعف این دو مجموعه  برگزار گردد  و این جلسات در سطح شهرستان ها نیز برگزار شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.