به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فر در آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه خرمشهر اظهارکرد: اگر یک مرکز دولتی بداند که سازمان بازرسی کشور تمام عملکرد آن را زیر نظر دارد جرات تخلف را نخواهد داشت، گرچه برخی تلاش می کنند که قانون را دور بزنند.
وی با بیان اینکه برخی از مسئولان کشوری به وظیفه خود به درستی عمل نمی کنند، گفت: برخی مشکلات در مرحله فرآیند مجلس و نماینده های مجلس است که برخی از آنان به وظیفه خود عمل نمی کنند.
امام جمعه خرمشهر عمده ترین آسیب های اجتماعی را معضل بیکاری دانست و اظهارکرد: یکی از آسیب های جدی اجتماعی بیکاری جوانان است که در سایه این بیکاری تعدادی به زندان ها می روند و تعدادی از خانواده ها از هم پاشیده می شوند.
حجت الاسلام موسوی فر افزود: در استان زرخیر خوزستان با کمال تاسف نرخ بیکاری در بیشتر شهرستان های آن بالای 40 درصد برآورد شده و این درحالی است که عمده منابع نفتی و غیر نفتی کشور در این استان وجود دارد.
وی با انتقاد از برداشت آب از سرشاخه های کارون گفت: در برخی از استان ها برای برداشت آب از سرشاخه های رودخانه کارون چندین سال است طرح های متعددی ارایه دادند و در نهایت باعث شده که ریزگردها در خوزستان روز به روز افزایش پیدا کند.
امام جمعه خرمشهر افزود: با برداشت بیش از حد آب از رودخانه های خوزستان با معضلاتی چون خشک شدن باغات و زمین های کشاورزی روبه رو شدیم که باعث بیکاری کشاورزان در استان شد.
وی در ادامه به استخدام 2هزار و 500 نفر در خوزستان توسط شرکت نفت اشاره کرد و گفت: این فرصت شغلی جدید در خوزستان ظرفیتی برای به کارگیری جوانان بیکار خوزستانی است که افراد سودجو تلاش می کنند پیمانکاران غیربومی را به کار گیرند و این پیمانکاران نیز آشنایان و افراد غیربومی را به استخدام درآورند.
وی در بخش دیگری از خطبه ها از ساخت بازار امام علی (ع) خرمشهر و وضعیت دست فروشان بازار روز انتقاد کرد و افزود:شهرداری، بازار امام علی (ع) را با 200 غرفه به افرادی خاص واگذار کرده که برخی کمی از دست فروشان توانستند در این بازار غرفه بگیرند و بقیه بی بهره ماندند.
وی همچنین از وضیعت ناامنی و غیر استاندارد بودن این بازار انتقاد کرد و گفت:تا زمانی که مردم خوزستان حق خود را مطالبه نکنند مشکلات آنها پا برجاست که نیاز به اعتراض آنها در فضای مجازی ضد مسئولان است.
7100/ /7165/ 6037
خبرنگار: کمیله حجازی ** تنظیم:حمید رضا ترابی فرد **انتشاردهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.