پریسا مصطفایی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به معضل تیراندازی در مراسم عزا و عروسی شهرستان بندر ماهشهر اظهار کرد: در چند وقت اخیر معضل تیراندازی در مراسم عزاداری و شادی مردم به یک معضل استانی تبدیل شده است که تا به حال عواقب ناگواری به دنبال داشته است و متآسفانه همچنان این ناهنجار اجتماعی در استان ادامه دارد.
وی افزود: شهرستان بندرماهشهر نیز از این موضوع مستثنی نبوده و این معضل گریبان گیر شهروندان این شهرستان نیز شده است و مردم تا به حال به اشکال مختلفی نسبت به این موضوع ابراز گلایه کرده اند که رفع آن مستلزم همکاری همه جانبه دستگاه های مختلف شهرستان است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرماهشهر راه حل برون رفت از معضل تیراندازی را گسترش فعالیت های هنری عنوان کرد و گفت: کاهش این معضل اجتماعی و آسیب های ناشی از آن بیش از آن که نیاز به تدابیر امنیتی داشته باشد، مستلزم انجام یک سری فعالیت های فرهنگی و هنری آموزنده است چرا که در دنیای امروز شیوه های برخوردی سابق تا حدودی راهگشا نبوده و باید برای داشتن جامعه ای سالم از شیوه های نوین و اثرگذار بهره برد.
مصطفایی اضافه کرد: مسئولان فرهنگی شهرستان نیز در رابطه با کنترل وضعیت موجود در چند ماه گذشته در جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان به بحث و تبادل نظر برای کاهش معضل تیراندازی در مراسم عزا و عروسی پرداختند و راه کارهایی نیز ارائه دادند که تا حدودی موفقیت آمیز بوده است .
وی به اجرای نمایش خیابانی آموزنده در رابطه با معضل تیراندازی اشاره کرد و افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرماهشهر نیز بعد از طرح در شورای فرهنگ عمومی با هدف فرهنگ سازی با همکاری هنرمندان موفق شهرستان به تهیه نمایش خیابانی با این مضمون اقدام کرد و شب گذشته در شهر چمران به اجرای نمایشی با عنوان 'خودزنی' در بین مردم پرداخت.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرماهشهرگفت: با توجه به استقبال قابل توجه مردم از این نمایش و حساسیت موضوع برای کل شهرستان، در نظر داریم طبق یک برنامه مدون به اجرای این نمایش در سراسر شهرستان به ویژه در مناطق حاشیه ای که کمتر از فعالیت های فرهنگی بهره مند هستند، بپردازیم.
مصطفایی از سخنرانی ریش سفیدان طوایف در این برنامه ها گفت و ادامه داد : در استان خوزستان و به ویژه شهرهای جنوبی استان سخنان بزرگان هر قوم به مراتب اثر گذارتر از هر شیوه تنبیه ای می باشد که تلفیق آن با فعالیت های هنری بسیارماندگار در ذهن شهروندان است .
9858/7165/6064
خبرنگار: آمنه محتشمی ** تنظیم : حمیدرضا ترابی فرد **انتشار: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.