مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با بیان این که بیش از نیمی از اقلیم خوزستان روی گسل‌ های زلزله قرار دارد، بر لزوم آمادگی دستگاه‌ های ذی‌ ربط جهت مقابله با بلایای طبیعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی‌ زاده در حاشیه برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: همه دستگاه‌ ها جهت برگزاری این مانور تلاش کرده‌اند که در رأس آن‌ ها سازمان دانش‌آموزی، اداره‌ کل آموزش و پرورش خوزستان، جمعیت هلال احمر، اورژانس 115 و فوریت‌ های پزشکی و ... قرار دارند. هم چنین از اصحاب رسانه که همیشه و در همه بحران‌ ها در آگاهی‌ رسانی یار و یاور ما بوده‌اند، تشکر می‌کنیم.

وی در بیان این که مانور سراسری زلزله به صورت هم زمان در سراسر استان خوزستان برگزار شده است، افزود: برگزاری این مانور به دو دلیل اهمیت دارد؛ نخست این که قشر دانش‌ آموزی از اهمیت خاصی برخوردار است و مدارس محل تجمع، جمع زیادی از هموطنان ما است که اگر در این حوزه به بحث ایمنی برای پیشگیری و هم چنین آمادگی برای مقابله با بلایای طبیعی توجه نشود با تلفات زیادی مواجه خواهیم شد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: هم چنین به دلیل این که دانش‌ آموزان قشر جوان و آینده‌ ساز مملکت هستند از لحاظ کیفیتی در رتبه نخست قرار دارند، بنابراین مقاوم‌ سازی، باز سازی و در نهایت آمادگی در مدارس برای مقابله با زلزله اهمیتی به سزایی دارد.

حاجی‌زاده عنوان کرد: بیش از نیمی از اقلیم خوزستان روی گسل‌های زلزله‌ خیز قرار دارد و مرتبا شاهد وقوع زمین‌ لرزه‌ هایی در سطح استان هستیم بنابراین زلزله یکی از چهار بحران اصلی خوزستان است که همین امر لزوم آمادگی همه دستگاه ذی‌‌ ربط را واجب‌ تر می‌کند.

وی با اشاره به زلزله کرمانشاه تصریح کرد: مردم، مسئولین و نیرو های امدادی خوزستان در زلزله کرمانشاه مدال افتخار آفرین دیگری نصیب خود کردند و در رأس استان‌ های خدمات‌ رسان قرار گرفتند و در حال حاضر ادامه مسیر در پل سر ذهاب در دست نیرو های هلال احمر خوزستان است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.