استاندار خوزستان در مانور زلزله بر ساخت ساختمان های عمومی بویژه ساختمان های مدارس بر اساس اصول و استاندارهای فنی و مهندسی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در مانور زلزله که در هنرستان حضرت خدیجه(س) اهواز برگزارشد، اظهارکرد: در برگزاری این مانور که اداره کل مدیریت بحران استانداری، شهرداری، اداره کل آموزش پرورش، هلال احمر و سازمان دانش آموزی همکاری داشتند به نظرم خوب برگزار شد و دانش آموزان به خوبی آموزش دیده بودند.

وی افزود: هدف از اجرای مانور، به هدف رسیدن است و این فعالیت باید در سطوح مختلف گسترش یابد.

شریعتی بیان کرد: اجرای مانور در مدارس به این منظور انجام می شود که دانش آموزان بتوانند در مقابل بلایای طبیعی آمادگی لازم را داشته باشند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: به همه دستگاه های اجرایی که در کار ساخت و ساز دخیل هستند تاکید می کنم که دقت لازم را داشته باشند و همچنین نظام مهندسی ساختمان با دقت زیادی بر اجرای پروژه ها نظارت کند. با دستگاه هایی که اصول و استانداردهای ساختمان سازی را رعایت نمی کنند برخورد جدی خواهد شد.

وی ادامه داد: بسیاری از آسیب هایی که می بینیم ناشی از کم کاری است؛ از این بابت ما همه باید همت کنیم و در این مورد نظارت جدی توصیه می شود.

شریعتی درباره امکانات و تجهیزات مقابله بلایای طبیعی در استان خاطر نشان کرد: امکانات و تجهیزات خوزستان نسبت به استان های دیگر نسبتا خوب است اما در مقایسه با ظرفیت های موجود در استان از جمله صنایع، متناسب نیست.

استاندار خوزستان افزود: با شهرداری اهواز هماهنگی های صورت گرفته تا برای خرید 2 بالابر ارتفاع بالا، آب پاش و مه پاش و هم چنین احداث دو سالن مدیریت بحران در غرب و شرق اهواز اقدام شود. براساس برنامه ریزی های صورت گرفته این کار در پروسه ساله انجام خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.