طی مراسمی با حضور مدیر کل زندان های خوزستان و مسئولین ارشد اجرایی و قضایی شهرستان بهبهان مجتمع اداری تجاری و صنعتی حمایت وابسته به انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در این مجتمع که شامل سایت اداری و مدیریت انجمن حمایت زندانیان شهرستان بهبهان، نانوایی، فروشگاه، آشپزخانه رستوران بیرون بر می باشد مجموعه ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط انجمن حمایت زندانیان شهرستان و مشارکت بخش خصوصی هزینه شده است.

مدیرکل زندان های خوزستان که برای افتتاح این پروژه در بهبهان حضور یافته بود در جمع مسئولین و اعضای هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان شهرستان گفت: هر چه توان حمایتی انجمن حمایت زندانیان ارتقا یابد آسیب‌های ناشی از حبس در زندانی و خانواده وی کاهش پیدا می‌ کند.

رضا پوستچی خاطرنشان ساخت: طبق الگوی که طی یک سال و نیم گذشته در اهواز اجرا شده در شهرستان‌ ها نیز انجمن حمایت زندانیان باید با درایت و بینش لازم و فرصت شناسی از ظرفیت‌ های موجود برای ایجاد درآمد های پایدار و توسعه فعالیت های اقتصادی با رویکرد ایجاد فرصت های نوین و زیرساختی برای توسعه درآمد منتهی به خدمات حمایتی اقدام نماید و قطعاً در این حوزه می توان از حمایت و پشتیبانی فرمانداری و دادستانی به عنوان دو مقام ارشد شهرستان بیش از پیش استفاده نمود.

وی در خاتمه با تشکر از مظفری فرماندار بهبهان و محمدپور دادستان این شهرستان هم افزائی و حمایت مجموعه اجرایی و قضایی را برای تقویت انجمن حمایت زندانیان شهرستان بهبهان و افزایش توان حمایتی کم نظیر توصیف از مسئولین و مدیر عاملان این انجمن تقدیر نمود تشکر کرد.

مظفری فرماندار شهرستان بهبهان نیز در مراسم افتتاح این پروژه با تشکر از اقدامات انجام شده در زندان و همچنین فعالیت‌های توسعه محور انجمن حمایت زندانیان فعالیت های حمایتی انجمن را منجر به کاهش تسری جرم در جامعه و افزایش سلامت رفتار و امنیت اجتماعی توصیه کرد و گفت: این فرمانداری آمادگی دارد با ارائه طرح های توجیهی از سوی انجمن حمایت زندانیان همراهی و حمایت لازم را در اجرای هرچه کیفی تر آن معمول نماید.

محمد پور دادستان عمومی و انقلاب و رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان بهبهان نیز با بیان اینکه در کنار سیاست های اصولی کاهش و کنترل هدفمند جمعیت کیفری می باید به مسائل و مشکلات زندانی و خانواده بی سرپرست نیز توجه وافر معمول گردیده و با خدمات حمایتی لازم از توسعه جرم به کانون خانواده و وابستگان زندانی پیشگیری شود گفت: جایگاه انجمن حمایت زندانیان در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه به واسطه خدماتی که به زندان زندانی و خانواده وی ارائه می نماید بسیار پررنگ و حائز اهمیت است.

کریم پور رئیس دادگستری شهرستان بهبهان هم در این جلسه با تقدیر است اقدامات انجام شده در زندان و انجمن حمایت زندانیان تعامل فی مابین زندان و دادگستری را با هدف ارتقاء کارایی نظام قضایی و اجرای قاطع مجازات است همراه با اعطای هدفمند و اصولیه امتیازات و تسهیلات قضایی به مجرمان واجد شرایط برشمرد و از خدمات رئیس زندان در بهبود وضعیت ندامتگاه و نگهداری مناسب زندانیان همراه با برنامه های کاهش آسیب رفتارهای پرخطر در زندان تقدیر کرد.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز استان نیز در این نشست با تجلیل از  همدلی و همکاری موجود در بین مسئولین ارشد اجرایی و قضایی زندان و انجمن حمایت زندانیان شهرستان بهبهان گفت: این فضا می‌تواند فرصت های بدیع و کم‌ نظیری را برای توسعه توان پایدار انجمن حمایت زندانیان بهبهان به منظور افزایش خدمات حمایتی از مددجویان و خانواده های تحت پوشش فراهم سازد.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم نیا همچنین خاطرنشان کرد: این انجمن آمادگی دارد به منظور ارتقای توان انجمن های شهرستان های تابعه به ویژه بهبهان در طرح‌های دارای توجیه اقتصادی و پایداری کار نسبت به سرمایه گذاری مشترک اقدام و همچنین سفارشات شهرستانی را نیز در ظرفیت های صنعتی موجود در انجمن حمایت زندانیان اهواز به انجام رساند.

احمدرضا آزاده رئیس زندان شهرستان بهبهان نیز در این نشست با تشریح اقدامات اجمالی سه ساله گذشته این زندان در بهبود فضای فیزیکی مدیریت منابع انسانی بهبود وضعیت نگهداری زندانیان اقدامات اصلاحی و تربیتی و حمایتی هم این فعالیت‌ها را ناشی از همکاری و هماهنگی و همدلی مسئولین ارشد اجرایی و قضایی شهرستان بهبهان و همچنین هدایت و رهنمودهای کاربردی و میدانی پوستچی مدیر کل زندانهای خوزستان برشمرد.

گفتنی است در این نشست مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان شهرستان بهبهان نیز گزارشی از اقدامات و برنامه‌های حمایتی و معاضدتی و همچنین فعالیت‌های توسعه توان اقتصادی این انجمن را در یکسال گذشته به مسئولین حاضر ارائه کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.