به گزارش ایرنا این کارگاه آموزشی یک روزه یکشنبه با حضور رابطان ادارات و اتحادیه ها و اتاق های بازرگانی و روسای اتاق های اصناف و اتحادیه های خوزستان در سراسری اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان برپا شد.
مشاور مبارزه با پولشویی معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این کارگاه با اشاره به اینکه خوزستان بیست و هشتمین استان برگزاری کارگاه آموزشی پولشویی است بیان کرد: قانون مبارزه با پولشویی در بهمن سال 1386 در ایران مصوب شد و بر اساس اصل 49 قانون ثروت های ناشی از ربا، غصب، رشوه، اختلاس، سرقت، قاچاق مواد مخدر و مشروبات الکلی و بسیاری تخلفات دیگر می تواند منشاء یک پولشویی باشد.
جمشید گلپور گفت: زمانی که پول و درآمد حاصل از یک جرم و یا تخلف در سیستم مالی و بازار وارد شود به عنوان پولشویی نام برده می شود.
وی با بیان اینکه 10 سال است که قانون پولشویی تصویب شده اما در این حوزه کم کاری بوده افزود: پس از معلوم شدن عمل پولشویی، ثروتی که در این راه قرار گرفته طبق قانون به بیت المال باز می گردد.
مشاور مبارزه با پولشویی معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس قانون مبارزه با پولشویی، شورایی متشکل از وزارت صنعت، معدن وتجارت، بانک مرکزی، دارایی و قوه قضاییه تشکیل شده که کار نظارت بر مبارزه با پولشویی را برعهده دارند.
گلپور بیان کرد: فهرست اصناف مشمول در قانون مبارزه با پولشویی شامل مشاوران املاک، فروشندگان طلا، نقره، جواهر و مسکوکات، فروشندگان فلزات گران بها و سنگ های قیمتی، فروشندگان فرش و تابلو فرش دستباف، فروشندگان عتیقه، صنایع دستی و اشیای هنری، فروشندگان خودرو و صرافی ها است که باید در خصوص مبارزه با پولشویی آموزش های لازم را ببینند.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز در این آیین گفت: پولشویی موجب بی ثباتی بازار، بی اعتمادی مردم به سیستم مالی و نظام بازار، و خروج سرمایه از کشور می شود.
ابوالقاسم کوره چینی افزود:روش هایی مثل کنترل بر ارز خارجی، نظارت بر سیستم پولی و مالی کشور و تشریح قانون مبارزه با پولشویی می تواند در مبارزه با پولشویی تاثیر گذار باشد.
وی اظهارکرد: زمانی که کارت بازرگانی صادر می شود تعهد مبارزه با پولشویی از فرد گرفته می شود.
کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم به مدت یک روز در اهواز برگزار شد که در این کارگاه از اعضای اصناف، اتحادیه ها، اتاق های بازگانی و تعاونی ها و ادارات خوزستان حضور داشتند.
7158/ 6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.