دکتر رمضان احدی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از همان لحظات اولیه که زمین لرزه در غرب کشور اتفاق افتاد کلیه مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان ها در خوزستان به صورت آماده باش درآمدند.
وی افزود: وزارتخانه بهداشت, درمان و آموزش پزشکی دانشگاه های اطراف منطقه زلزله‌زده را مامور کرده که به عنوان دانشگاه های معین در صورت اعلام نیاز به هموطنان کمک رسانی کنند.
احدی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز تابع وزارت بهداشت است و آماده پذیرش حادثه دیدگان و یا اعزام نیروهای بهداشتی و درمانی است.
قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حوزه سلامت ادامه داد: در صورت نیاز این مناطق به فرآورده‌های خونی به سرعت برای آنها ارسال می شود.
به گزارش ایرنا زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 33.9 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده زیان ها و آسیب های زیادی در استان های کرمانشاه و ایلام به بار آورده است.
براساس اعلام مسئولان تا ساعت 16:20روز دوشنبه, زلزله غرب کشور 387 کشته و6 هزار و 603مصدوم برجا گذاشته است.
3004/6002
خبرنگار: خاطره غفاری**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.