مسلم فردوس نژاد - خبرآنلاین خوزستان؛ همایش ملی تعزیه که در شهرستان شوش برگزار شد با انتقاداتی از سوی هنرمندان و پیشکسوتان این شهرستان مواجه شد که تا کنون دبیر اجرایی این همایش پاسخی در این خصوص نداده است.


طی روزهای گذشته همایشی کلی با موضوع تعزیه و شبیه خوانی به میزبانی شوش برگزار شد که در این همایش هیچ گونه اشاره و برنامه ای برای معرفی پیشینه ی 240 ساله ی شبیه خوانی این شهرستان نشد.

شخصیت هایی همچون شیخ غافل، حاج آقا یاحسن؛ ملا عزیز هلاکو و دیگر پیرغلامان حسینی که همi از متولیان و برگزار کنندگان شبیه های میدانی در سطح شهرستان هستند و نامشان برای همه آشنا است اما در این همایش که به میزبانی شوش بود یادی از این اشخاص نشد.


فعالان فرهنگی انتظار پاسخگویی شفاف از متولیان فرهنگ و هنر در شهرستان و دبیر اجرایی این جشنواره را دارند. اگر نقد صحت ندارد پاسخ بدهند.

دبیر همایش بهتر است پاسخگوی افکار عمومی جامعه باشد. صرف برگزاری یک رویداد نمی تواند کفایت کند. سطحی نگری به اتفاقات و رویدادهای تاریخی ازجمله آفت هایی است که به جان متولیان فرهنگی افتاده است.

رئیس اداره ارشاد شوش معتقد است برای تنظیم سین این همایش هیچ گونه هماهنگی با ایشان نشده و او در اجرای این برنامه دخل و تصرفی نداشته و ندارد. سوالی که مطرح می شود این است که چرا نباید مسئولان شوشی در این برنامه دخالتی نداشته باشند؟ آیا این رویه باعث بوجود آمدن چنین اشکالی نشده است؟ چرا به مسئولان شوشی اعتماد نمی شود؟

جریان های ضد دینی سعی می کنند بر میراث معنوی مردم تاثیر بگذارند و آنها را با حافظه ی تاریخی خود بیگانه کنند. انجام اما هستند کسانی که نگاه آگاهانه و خردمدارانه دارند و به نقد این وضعیت پرداختند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 783364
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.