به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در خطبه های این هفته نماز جمعه آبادان اظهار کرد:آمریکا در این 38 سال نتوانسته اتحاد و یکپارچگی ملت ایران را تحمل کند و بارها سعی در ایجاد شکاف بین ملت و نظام داشته است.
وی افزود:پیشرفت ایران تهدیدی جدی برای آمریکا به شمار می رود و اکنون 2 راهبرد مهم برای تضعیف ایران دارد.
خطیب جمعه آبادان ایجاد شکاف بین ملت و نظام را یکی از راهبردهای آمریکا برشمرد و گفت: آمریکا بدنبال این است که مردم را نسبت به نظام دل سرد کند ولی نمی داند ملت ایران دین خود را با چیزی عوض نمی کند.
حجت الاسلام ابراهیمی پور اعمال تحریم های جدید را دومین راهبرد آمریکا برای تضعیف ایران دانست و تصریح کرد:غربی ها و استکبار جهانی با ایجاد تحریم های جدید و فشار اقتصادی، ایمان و اتحاد مردم ایران را نشانه رفته اند.
وی افزود:آمریکا همواره مرکز استکبار و توطئه علیه نظام اسلامی بوده است و پس از برجام و با افزایش بدعهدی‌ های آمریکا، دیدگاه مردم کشورمان نسبت به این دولت منفی ‌تر از گذشته شده است.
خطیب جمعه آبادان با اشاره به حوادث 13 آبان ماه گفت:تبعید امام خمینی (ره) از ایران به ترکیه و شهادت 56 نفر از دانش‌ آموزان از جمله حوادث مهم این روز به شمار می‌ آیند که همگی ریشه در استکبار دارند و در این میان نقش آمریکا غیرقابل انکار است.
حجت الاسلام ابراهیمی پور با دعوت امت اسلامی به راهپیمایی 13 آبان گفت:13 آبان متعلق به دانش آموزان نیست، ملت ایران در 13 آبان ثابت خواهند کرد که همچنان به ارزش های انقلاب پایبند بوده و ذره ای از اعتقادات خود عقب نشینی نمی‌ کند.
حجت الاسلام ابراهیمی پور همچنین با بیان فرمایشات هفته جاری مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از دانشجویان و دانشجویان، افزود:شعار مرگ بر آمریکا، شعاری بلند شده از مبانی فکری و عقلی مردم ایران و دارای پشتوانه تجربی و علمی است.
وی خواستار بهبود اشتغال در آبادان شد و گفت:روز گذشته نشست ایجاد اشتغال در آبادان برگزار شد و تذکر لازم به برخی مدیران و مسئولان داده شد که اولویت اشتغال به جوانان آبادانی داده شود.
خطیب جمعه آبادان افزود:طی یک ماه آینده با ایجاد اشتغال برای تعدادی از جوانان جویای کار آبادان، خروجی این نشست مشخص خواهد شد.
وی افزود:اداره کار آبادان ملزم است اولویت تمامی استخدام ها در سایر سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی را به جوانان جویای کار آبادان اختصاص بدهد.
7104/7165
خبرنگار:مسعود گادار** تنظیم : حمیدرضا ترابی فرد **
انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.