به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نمازجمعه در مصلای امام علی (ع) افزود: شور و هیجان راهپیمایی اربعین حسینی آغاز شده و مشتاقان کربلا به راه افتاده اند و مغناطیس حسینی میلیون ها انسان را به حرکت واداشته است.
وی پیام راهپیمایی اربعین را مبارزه با استکبار جهانی و ظالمان دانست و از افرادی که در برپایی موکب دزفول در مرز چذابه تلاش کردند تقدیر کرد.
امام جمعه دزفول از مردم این شهرستان خواست کمک ها و نذورات خود را به موکب این شهرستان در مسیر تردد زائران ارسال کنند.
خطیب جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه های این هفته 14 آبانماه روز فرهنگ عمومی را گرامیداشت و گفت:فرهنگ عمومی زیربنای همه امور جامعه است که نشست های ماهانه فرهنگ عمومی با تشکیل ستادهای محرم،غدیر،دهه کرامت و ساماندهی برنامه های مهدویت برگزار می شود.
حجت الاسلام قاضی دزفولی همچنین روز تاریخی و بزرگ 13 آبان را گرامیداشت و گفت:منشا تمام مشکلات و توطئه هایی که در مدت 60 سال اخیر برای کشورمان ایجاد شده آمریکاست .
وی افزود:منشا کودتای 28 مردادماه 32 ،سرنگونی هواپیمای مسافربری ،یورش ماموران شاه به دانش آموزان و دانشجویان و لانه جاسوسی را آمریکا دانست .
امام جمعه دزفول تاکید کرد:دشمن لحظه ای از توطئه علیه ایران دریغ نمی کند و بدبینی نسبت به آمریکا نه تنها یک تعصب بلکه تجربه چندین ساله ای است که نشان داده ذات استکبار نمی تواند دست از دشمنی با ایران بردارد.
وی ادامه داد:تروریست خواندن ملت ایران از سوی رئیس جمهوری آمریکا نمونه ای از دیدگاه ضدایرانی آمریکاست و این نشان می دهد آمریکا اصلا قابل اعتماد و مذاکره نیست.
خطیب جمعه دزفول اظهار کرد:امروز هم مانند گذشته جوانان و نوجوانان دهه 80 هرگز فریب آمریکا را نمی خورند و مانند جوانان انقلابی دوران دفاع مقدس روحیه انقلابی خود را حفظ خواهند کرد.
وی در بخش دیگری از خطبه های این هفته به وضعیت سوریه و لبنان اشاره کرد و گفت:با مجاهدت رزمندگان اسلام و نیروهای مقاومت تروریست ها به عقب رانده شده و بسیاری از مناطق اشغالی در سوریه پس گرفته شدو تروریست ها نتوانستند به حرم حضرت زینب(س) دست یابند که این ها از فداکاری و ایثار مدافعان حرم است .

**کسب جایزه جهانی علوم انسانی و اسلامی از سوی نخبه دزفولی
حجت الاسلام قاضی دزفولی در پایان از نخبگان و فرهیختگان دزفول تقدیر کرد و گفت:درچهارمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی قم حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه سومین جایزه جهانی علوم انسانی و اسلامی را به عنوان نظریه پرداز برجسته فلسفه کسب کرد .
امام جمعه دزفول لقب فخرالعلما و المحققین را به حجت الاسلام خسروپناه داد و گفت:البته شهرستان دزفول نخبگان دیگری چون حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور را نیز دارد که از چهره های فرهیخته علوم قرآنی کشور در بخش تفسیر قرآن است که باید برای این نخبگان نکوداشت برگزار شود.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.