نمایشگاه ساخت تخصصی صنعت نفت خوزستان با حضور حبیب‌الله بی طرف معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان استانی و کشوری در محل نمایشگاه های بین المللی اهواز گشایش یافت.
به گزارش ایرنا معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت:نگاه ما در برنامه ریزی مبتنی بر شاخص های قدیمی است و با این رویکرد مشکلات کشور حل نمی شود.
حسین حسین زاده افزود: همانگونه که در فرهنگ روز به روز در حال پیشرفت هستیم در بخش صنعت نیز این پیشرفت به وضوح مشاهده می شود اما همواره برای رسیدن به اهداف مطلوب نیازمند برنامه ریزی هستیم.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: نمایشگاه ساخت تخصصی صنعت نفت در خوزستان یک فرصت مناسب برای معرفی دستاوردهای این صنعت و حضور موثر در بازار جهانی است.
وی بیان کرد: امروزه ساخت و ایجاد تجهیزات مستقل توسط جوانان این مرزو بوم نشان از حرکت رو به رشد این نظام دارد و می توان اقتدار این نظام را مدیون حوزه نرم باشیم.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: توسعه انسانی مهمترین رویکرد در حوره برنامه ریزی است.
در نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات داخل صنعت نفت خوزستان در سال جاری 270 شرکت و سازنده داخلی حضور دارند که از این تعداد 47 شرکت از استان و 192 شرکت از دیگر استان‌های کشور هستند.
از 270 واحد شرکت‌کننده در این نمایشگاه در مجموع 61 درصد آن‌ها سازنده، 34 درصد تامین‌کننده کالا و پنج درصد مربوط به شرکت‌های خدماتی این صنعت می باشند.
در طول چهار روز برپایی این نمایشگاه پنج کارگاه آموزشی نیز از سوی شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنایع نفت (OICO ) با هدف معرفی بیشتر صنعت راه‌اندازی به علاقه مندان با عناوین 'تجربیات راه‌اندازی در طرح توسعه میدان نفتی آذر'، 'عملیات راه‌اندازی و بهره‌برداری No Flaring و تقویت فشار' ، 'آشنایی با متدلوژی OPERCOM در پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی' ، ' آشنایی با سیستم ICAPS ' و 'فعالیت‌های HSE در زمان بهره‌برداری و تعمیرات' برگزار می‌شود.
رونمایی از چهار کالای جدید و چهار کتاب فنی-تخصص تألیف و ترجمه شده توسط کارشناسان و مهندسان مناطق نفت خیز جنوب در کنار رونمایی از اسناد و تمبرهای یادبود این شرکت، همچنین امضای تفاهم نامه‌ها وقراردادهای پژوهشی مرتبط با ساخت داخل و ازدیاد برداشت و حوزه‌های علوم جدید و محیط زیست و ایمنی از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.
نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات داخل صنعت نفت خوزستان از 11 تا 14 آبان به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی اهواز برپاست.
7152/6068
خبرنگار: محمدرضاخبازان** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.