به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی بعدازظهر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران رسانه های گروهی در پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز بیان کرد: امسال علاوه بر بهبود زیرساخت های 2 مرز چذابه و شلمچه ، اقدام های تامینی و امنیتی بهتری برای راحتی و آرامش زائران تدارک دیده شده است.
رئیس ستاد اربعین خوزستان با بیان اینکه ترافیک خودروها در مسیرهای منتهی به 2 مرز چذابه و شلمچه بسیار روان و بدون مشکل است افزود: تاکنون گره ترافیکی در این مسیرها از سوی پلیس راه استان گزارش نشده است.
شریعتی با بیان اینکه از 6 ماه گذشته اقدام های زیرساختی موثری برای بهبود ترافیک مسیرهای منتهی به این دو 2 گذرگاه مرزی انجام شده، افزود: همه پیش بینی ها و برنامه ریزی ها برای میزبانی و پذیرایی شایسته از زائران اربعین حسینی در استان به عمل آمده است.
وی گفت: همه تلاش های دستگاههای اجرایی استان معطوف به فراهم کردن زیرساخت ها متمرکز شد ولی با این وجود برخی از زیرساخت ها همچون تعریض کامل مسیر سوسنگرد به بستان و کمربندی بستان نیمه تمام ماند ولی پس از اربعین حسینی و بازگشت کامل زائران به وطن طرح های نیمه تمام را به سرانجام خواهیم رساند.
استاندار خوزستان به وضعیت گرمای هوا و گرد و غبار در چند روز اخیر در استان و گذرگاههای مرزی شلمچه و چذابه اشاره کرد و گفت: احتمال دارد با توجه به وضعیت آب و هوایی نتوانیم رکوردهای اربعین پارسال در پذیرش زائران را بشکنیم.
وی گفت: از ابتدای حرکت کاروان های اربعین حسینی تاکنون بیش از 300هزار زائر از 2 گذرگاه مرزی شلمچه و چذابه به عتبات عالیات مشرف شده اند.
شریعتی پیش بینی کرد در روزهای آینده با نزدیک شدن به اربعین سالار شهیدان ، عبور زائران روندی صعودی به خود بگیرد.
استاندار خوزستان از بخش های مختلف پایانه چذابه و پایانه شیب عراق بازدید کرد.
شلمچه و چذابه 2 کانون رسمی و اصلی تردد زائران اربعین حسینی است.
در اربعین پارسال 430هزار زائر از گذرگاه چذابه و 650 هزار از گذرگاه مرزی شلمچه راهی کربلای معلی شدند.
/6002/6065
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.