دکتر راضی ناصری فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین زائران در صورت مشاهده هر گونه علائمی بخصوص در زمان گرد و غبار باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.
وی افزود: استفاده از پوشش مناسب، ماسک و عینک آفتابی در هنگام گرد و غبار ضروری است تا از ورود ذرات گرد و خاک به بینی و دهان و همچنین چشم ها جلوگیری شود.
وی با تاکید بر اینکه در هنگام بروز گرد و غبار باید از آب بسته بندی استفاده کنند، یادآور شد: همچنین از زائران درخواست می شود به منظور کاهش اثرات سوء ریزگردها مایعات بیشتری مصرف کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: برای جلوگیری از آلودگی آب و مواد غذایی، استقاده از پوشش مناسب برای مواد غذایی و آب ضروری است و زائران باید از مصرف غذاهای باز خودداری کنند.
دکتر ناصری فر با بیان اینکه ماسک های استاندارد از روز گذشته در مرز مهران بین زائران توزیع می شود، افزود: زائران باید در زمان ریزگردها از ماسک های استاندارد استفاده کنند زیرا ماسک های کاغذی معمولی و دستمال نمی تواند جلوی ورود ذرات ریزگرد و غبار به سیستم تنفسی را بگیرد.
وی تاکید کرد: رعایت نکات و توصیه های بهداشتی در زمان بروز گرد و غبار زائران از اثرات سوء ریزگردها حفظ کرده و اثرات نامطلوب این پدیده بر سلامت را به حداقل می رساند.
به گزارش ایرنا، توفان شن و غبار موسوم به ریزگرد عربی بعد از عراق از شب گذشته به مرزهای ایران رسید و همه مسیر زائران اربعین را از مهران تا بین الحرمین غبار آلود کرد.
گرد و غبار روز گذشته مدارس مهران و ایوان را به تعطیلی کشاند و هوای این شهرستان ها را در حالت بحران قرار داد با این وجود امروز این پدیده در مناطق مختلف استان فروکش کرد اما در آنسوی مرز مهران و در کشور عراق کماکان ادامه دارد.
مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری مرکز استان ایلام و 225 کیلومتر کربلا به عنوان گذرگاه کانونی تردد زائران اربعین حسینی هم اکنون مملو از زائران مشتاق است.
خبرنگار: معصومه امیدی** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
6032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.