علی کرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ساعت هشت صبح امروز میزان ذرات معلق گرد و غبار در هوای دزفول 860 میکروگرم بر مترمکعب ثبت شد و دید افقی نیز به 2 هزار متر کاهش یافت افزود:طبق قانون وضع شده برای اعلام تعطیلی باید دید افقی به کمتر از 2 هزار متر برسد و غلظت ذرات گرد و غبار نیز به بالای هزار میکروگرم بر مترمکعب افزایش یابد.
وی اظهارکرد:در قانون پیش بینی شده تنها در شرایط فوق سلامتی مردم به خطر می افتد در حالیکه شرایطی با شدت کمتر از نظر غلظت آلودگی نیز سلامتی افراد را به خطر می اندازد.
رییس ایستگاه هواشناسی صفی آباد دزفول همچنین در خصوص وضعیت شرایط جوی در منطقه گفت:طبق بررسی تصاویر ماهواره ای یک چشمه گرد و غبار بین عراق و عربستان در حال شکل گیری است که ممکن است بر اثر وزش باد به سمت غرب کشور تغییر مسیر دهد.
کرمی اضافه کرد: در صورتی که این گرد و غبار بر اثر باد به سمت کشور ما نیاید پیش بینی می شود میزان ذرات گرد و غبار در هوای شمال خوزستان اواخر امشب کاهش یابد.
وی دمای کنونی دزفول را 19 درجه سانتیگراد و میزان رطوبت نسبی هوا را 72 درصد اعلام کرد و گفت: حداکثر و حداقل دمای دزفول در 24 ساعت گذشته به ترتیب 30 و 16 درجه بوده است.
روابط عمومی فرودگاه دزفول نیز در خصوص پروازهای این فرودگاه گفت:صبح امروز 2 پرواز از فرودگاه دزفول به مقصد تهران انجام شده و مشکلی برای پروازهای این فرودگاه ایجاد نشده است.
محمد بخشی افزود:پرواز دیشب نیز از طریق فرودگاه دزفول به سمت تهران انجام شد.
بیشتر نقاط خوزستان از عصر روز دوشنبه درگیر پدیده گردو غبار است که بیشترین غلظت آن با بیش از 30 برابر حد مجاز در آبادان ثبت شد.
گرد و غبار شدید مدارس خوزستان را در روز سه شنبه به تعطیلی کشاند و ادارات برخی شهرستانها تعطیل و برخی نیز با کاهش ساعت کاری روبه رو شد.
7278/6068 / 6037
خبرنگار: رقیه کردی ** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.