احمدرضا لاهیجان زاده سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص لزوم راه اندازی ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در استان خوزستان اظهار کرد: درحال حاضر در 18 شهرستان استان 24 ایستگاه سنجش آلودگی هوا مستقر است.
وی با اشاره به اینکه از این تعداد 17 دستگاه فعال است افزود: مابقی ایستگاههای سنجش آلودگی هوا درحال جابجایی و یا تعمیر هستند.
وی گفت: اداره کل سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان پیگیر تخصیص اعتبار 20 میلیارد ریالی برای خرید این ایستگاه ها است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه برای خرید و راه اندازی هر ایستگاه چهار میلیارد ریال اعتبار لازم است یادآورشد: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب متعهد به راه اندازی 20 ایستگاه و شرکت مهندسی توسعه نفت متعهد به راه اندازی سه ایستگاه سنجش آلودگی هوا تا پایان سال شده اند.
وی با اشاره به اینکه این ایستگاه ها در مناطق نفتخیز جنوب، مناطق آزادگان و شهر اهواز راه اندازی خواهند شد گفت: به ازای هر 100هزار نفر یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا نیاز است
لاهیجان زاده همچنین درخصوص شناسایی کانون های گرد و غبار داخلی افزود: بعد از مصوبه سال 1396 اقدامات بزرگی در زمینه مهار ریزگردها در سطح استان شروع شده و تاکنون یک میلیون نهال در این کانونها کاشته شده و امسال هم قرار است پنج میلیون نهال دیگر کشت شود.
وی روند آبگیری تالاب هورالعظیم را خوب ارزیابی کرد و اظهار کرد:بررسی آخرین نقشه های ماهواره ای حکایت از آبگیری 70 درصدی تالاب دارد و امیدواریم تا پایان سال این میزان به 80 درصد در محدوده تالاب برسد.
ایستگاه های پایش کیفی هوا در زمره ابزار دقیق پایش و از قدیمی ترین تجهیزات پایش پیوسته آلودگی بوده و از قابلیت نمونه برداری و آنالیز پیوسته (Real time) پارامترهای آلاینده هوای محیط در دقت و صحت بالا برخوردارند و نهایتا پردازش و تحلیل آمار پایش آنها، پایه و اساس تصمیمات کلان درمدیریت آلودگی هوا واقع می شود.
آنالایزرهای کیفی هوا از حساسیت بسیار بالا در سنجش برخوردارند. این آنالایزرها غلظت گازهای آلاینده هوا را برحسب واحد حجمی (ppb) بیان می کنند.
6064
خبرنگار:ندارضاپور** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.