به گزارش خبرآنلاین، مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی که از حوزه‌های تازه‌ای است که در سال‌های اخیر مورد توجه تدبیرپردازان صنعت نفت قرار گرفته است در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین گفت: مسئولیت‌های اجتماعی تعهد سازمان‌ها به توسعه پایدار جامعه و رویکرد اخلاقی آنان به حل مشکلات اجتماع است و توجه به این حوزه از آن جهت حائز اهمیت است که هزینه‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد و موجب ارتقاء عملکرد کارکنان می‌گردد. مسئولیت اجتماعی یک باور سازمانی است که به دنبال خلق ارزش مشترک بین ذینفعان سازمان است. سازمان‌های موفق تداوم و ادامه حیات خود را در گرو احساس مسئولیت در برابر اجتماع می‌بینند و با رویکردی آینده‌نگر مسئولیت اجتماعی را نه تنها سیاستی هزینهبر تلقی نکرده بلکه آن را به نوعی سرمایه‌گذاری انسانی و اجتماعی به شمار می‌آورند.
 
محسن دهانزاده در خصوص انواع اقداماتی که در موضوع مسئولیت‌های اجتماعی می‌توانند انجام دهند گفت: اقداماتی در زمره مسئولیت‌های اجتماعی سازمان‌ها قرار می‌گیرند که همکاری داوطلبانه سازمان در راستای توسعه پایدار اقتصادی و بهبود کیفیت زندگی باشند. مسئولیت‌های اجتماعی شرکت به مجموع وظایف و تعهداتی که سازمان ‌باید در جهت حفظ، مراقبت و مساعدت به جامعه پیرامونی خود ارائه دهد گفته می‌شود.

دهانزاده افزود: صنعت نفت از بدو آغاز فعالیت خود در ایران که پیشینه آن به بیش از یک قرن بر‌می‌گردد یعنی زمانی که مفهوم مسئولیت‌های اجتماعی به هیچ شکلی مطرح نبوده همواره منشاء خدمات به جوامع پیرامونی و موجب عمران و آبادانی این جوامع بوده و این خدمت همچنان در اجتماع جاری و ساری است که پیشنهاد می‌شود به منظور آگاهی جامعه از تعهد این صنعت به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، اقدامات، برنامه‌ها، هزینه‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی صورت گرفته و در حال انجام برنامه‌های آتی صنعت نفت مشخص و اطلاع‌رسانی شود.

وی توضیح داد: از طرفی ضرورت دارد محدوده و چارچوب دقیق مسئولیت‌های اجتماعی سازمان‌های تحت امر وزارت نفت در حوزه‌های مختلف از قبیل محیط زیست، بازار و صنعت جامعه و کشور و درون سازمان تعریف و مشخص شود که این امر مستلزم شناسایی ذینفعان و اولویت‌بندی آنها و درخواست‌هایشان متناسب با امکانات، اختیارات و بودجه موجود سازمان‌ها است.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با بیان اقداماتی که در راستای کمک به روستاهای همجوار تاسیسات نفتی و مسئولیت‌های اجتماعی خود انجام داده افزود: ما در کنار ماموریت خطیر اقتصادی به انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود نیز تعهد دارد و به دلیل مجاورت با کلانشهر اهواز در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ملزم به رعایت تعهدات و وظایف مختلفی است و همواره در این مسیر خدمات‌رسانی کرده است. این موارد شامل اقدامات عام المنفعه شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در قالب مسئولیت های اجتماعی در روستاهای همجوار با تأسیسات در بخش های غیزانیه، مرکزی و اسماعیلیه کلانشهر اهواز و روستاهای شهرستان های کارون و شادگان است.

وی افزود: مثلا در حوزه اشتغال‌زایی بکارگیری هزار و 293 نفر از اهالی روستاهای همجوار تأسیسات در بخش‌های غیزانیه، مرکزی، اسماعیلیه، علی‌آباد بروال در کلانشهر اهواز و شهرستان شادگان با مجموع پرداختی سالیانه 322 میلیارد ریال حقوق و مزایا را در برنامه داشتیم. همچنین در بخش غیزانیه اهواز در راستای ایجاد امنیت و اشتغال‌زایی ساکنین محترم روستاهای همجوار تاسیسات و چاه ها در بخش غیزانیه  بیش از 400 نفر از نیروهای بومی منطقه جهت حراست از چاه های موجود به صورت ثابت و موقت توسط 4 پیمانکار بومی بکارگیری شده‌اند که متوسط حقوق دریافتی در سال بیش از 108میلیارد ریال (معادل 10 میلیارد و 800 میلیون تومان) است.


این مقام مسئول همچنین در ادامه به منطقه کوی علی آباد بروال اشاره کرد و گفت: تعداد 50 نفر از اهالی کوی علی آباد (بروال) بصورت نوبت کار در پست های نگهبانی چاه ها، خطوط لوله و تاسیسات شرکت کارون با میانگین حقوق دریافتی ماهیانه حدود 20 میلیون ریال اشتغال دارند که دریافتی سالیانه آنها  12 میلیارد ریال است.

دهانزاده توضیح داد: حراست از تاسیسات مجموعه صنعتی شماره 3 اهواز توسط 156 نیروی بخش مرکزی اهواز دغاغله تامین می شود که از این تعداد 155 نفر از نیروهای بومی روستای دغاغله و روستاهای اطراف هستند. همچنین 82 نفر نیروی بومی نیز در پست های نگهبانی از چاه های این مجموعه اشتغال دارند که مجموعاً 237 نفر از اهالی دغاغله و روستاهای همجوار توسط  2 پیمانکار بومی بکارگیری شده‌اند که متوسط حقوق دریافتی در سال حدود 66 میلیارد ریال است.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون همچنین افزود: حراست مجموعه صنعتی آبتیمور در بخش اسماعیلیه اهواز دارای 114 نیروی است تامین می شود که از این تعداد 92 نفر از نیروهای بومی روستاهای بخش اسماعیلیه هستند و توسط 1 پیمانکار بومی بکارگیری شده‌اند و متوسط حقوق دریافتی در سال بیش از 26میلیارد ریال معادل 2 میلیارد و 600 میلیون تومان است. جمع پرداختی سالانه این شرکت در حوزه اشتغالزایی روستاییان همجوار تاسیسات حدود 320 میلیارد ریال است.

دهانزاده در خصوص مسئولیت اجتماعی در روستاهای شادگان گفت: در راستای ایجاد امنیت و اشتغال‌زایی ساکنین محترم اطراف چاه های میدان منصوری در منطقه شادگان بیش از 514 نفر از نیروهای بومی منطقه جهت حراست از چاههای موجود به صورت ثابت و موقت توسط دو پیمانکار بومی بکارگیری شده‌اند که میزان پرداخت حقوق آنان در سال بیش از 110میلیارد ریال است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 777434
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.