سردار محسن فتحی زاده یکشنبه در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تردد در مرز خسروی مستلزم اعلام آمادگی کشور عراق است و به محض اعلام آمادگی زائران می توانند ازاین مرز به عتبات عالیات مشرف شوند.
وی در ادامه با بیان اینکه زیر ساخت های مرز شلمچه به خوبی مهیا شده، گفت : تمام تلاش و همت مسئولین استانی ، محلی و فرماندهان مستقر در مرز برای تسهیل تردد زائران می باشد و مشکل خاصی مشاهده نمی شود و پایانه مرزی شلمچه اماده پذیرایی از آنهاست.
سردارفتحی زاده افزود : به نیروهای خود در ناجا و مرزبانی تاکید کردیم تا آمادگی کامل برای حفظ امنیت و پذیرایی از زائران را تا زمان برگشت داشته باشند.
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به افزایش جمعیت زایران اربعین حسینی در روزهای آینده در مرز بیان کرد : طبق گزارش های ارائه شده هر روز به جمعیت زائران اباعبدالله الحسین (ع) افزوده می شود و با نزدیک شدن به ایام اربعین شاهد افزایش بیش از پیش زائرین خواهیم بود.
وی اظهار کرد : تاکنون مشکل ترافیکی خاصی در راههای مواصلاتی به مرزهای عبوری به عراق نداشته ایم و تردد تمام مسیرها روان گزارش شده است و با افزایش سفرها در مسیر مرزهای استان توصیه های لازم نیز به پلیس داده شده است .
سردارفتحی زاده به زائران توصیه اکید کرد حتما با در دست داشتن مدارک کافی و لازم ،گذرنامه و ویزای معتبر، به مرزها مراجعه کنند زیرا چنانچه مدارک آنها ناقص باشد به هیچ عنوان اجازه عبور از مرز داده نخواهد شد .
مرز شلمچه تنها مرکز تردد اتباع خارجی برای شرکت در آیین اربعین حسینی تعیین شده است.
در اربعین پارسال حدود 430 هزار زائر از مرز چذابه و 650هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی از طریق مرز شلمچه راهی کربلای معلی و نجف اشرف شدند.
7104/6002
خبرنگار : مسعود گادار **انتشار :کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.