تعدادی از کشاورزان شوش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند: با وجود هزینه سر سام آور بذر ،اجاره زمین و سایر نهاده های کشاورزی ، هر کیلوگرم خربزه در بازار عمده فروشی خوزستان چهار هزار ریال است که رقم ناچیزی است.
این کشاورزان مدعی اند در حالیکه کشت یک هکتار مزرعه خربزه با اجاره زمین تا 40 میلیون ریال هزینه در بر دارد اینک که فصل برداشت فرا رسیده قیمت این محصول در بازار منطقه به شدت افت کرده است.
این کشاورزان مدعی اند قیمت خربزه طلایی و هندوانه به دلیل وفور در بازار استان خوزستان کاهش یافته است و باید با شتاب بخشیدن به روند صادرات محصولات جالیزی به عراق جوی ضرر و زیان کشاورزان را گرفت.
به گزارش ایرنا هندوانه تولید شمال خوزستان نیز که از کیفیت خوبی برخوردار است هم اکنون در بازار عمده فروشی حدود 2 هزار ریال است.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی شوش برداشت محصول خربزه از سطح یک هزار و 600 هکتار از مزارع این شهرستان که از چندی پیش آغاز شده همچنان ادامه دارد و تاکنون محصول 720 هکتار از مزارع برداشت شده است.
علیرضا ملک زاده با بیان اینکه به طور متوسط از هر هکتار مزرعه 25 تن محصول خربزه برداشت می شود گفت:چنانه ،شاوور ، خلف مسلم ،حر و آهودشت مناطق عمده کشت و تولید این محصول در شهرستان شوش می باشند.
وی پیش بینی کرد تولید امسال محصول خربزه در شهرستان شوش به 40 هزار تن برسد.
مدیر جهاد کشاورزی شوش همچنین سطح زیر کشت هندوانه در این شهرستان را یکهزار و 500 هکتار عنوان کرد و گفت:امسال 45 هزار تن هندوانه از این میزان سطح برداشت می شود.
ملک زاده با بیان اینکه تاکنون محصول بیش از 900 هکتار از مزارع هندوانه برداشت شده است گفت: متوسط عملکرد این محصول در مزارع این شهرستان 30 تن در هکتار است.
شهرستان شوش با تولید حدود 2 میلیون تن انواع محصولات یکی از قطب های کشاورزی کشور به ویژه در زمینه تولید گندم و ذرت دانه ای است.
کشاورزان شوش رکوردار تولید گندم در کشور می باشند.
6068/7280
خبرنگار:مجتبی پناهی ** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.