سیاوش حسین پور یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:قیمت هر کیلو گرم گندم در سال زراعی جاری بر اساس ابلاغ شرکت بازرگانی دولتی ایران، مبلغ پایه خرید تضمینی گندم معمولی و دروم به ترتیب 13هزار و 13هزار و 300 ریال است.
وی ابراز امیدواری کرد تا با توجه به اعلام به موقع و قانونی خرید تضمینی گندم شاهد افزایش تولید محصولات مهم و اساسی کشور و خودکفایی در این خصوص باشیم.
وی گفت:همچنین 10هزار تن دانه روغنی کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان خوزستان خریداری و به مراکز ذخیره سازی انتقال یافته است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور اظهار کرد: خرید تضمینی گندم مانند سال های گذشته بر عهده ما بوده و این شرکت 89 مرکز خرید گندم در مناطق مختلف خوزستان برای کوتاه کردن مسافت و تسهیل در ارائه خدمات به گندمکاران ایجاد کرده و این مراکز برای خرید فعال هستند.
حسین پور گفت: به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر در زمینه انجام عملیات خرید گندم در سال زراعی جاری ، خرید تضمینی گندم با عاملیت بانک کشاورزی انجام می شود.
برداشت محصول گندم و کلزا در نیمه دوم فروردین شروع شده و تا خرداد ادامه می یابد.
سازمان جهاد کشاورزی خوزستان پیش بینی کرده در سال زراعی جاری یک میلیون و 700هزار تن گندم از سطح 480هزار هکتار از زمین های زیر کشت این محصول در خوزستان برداشت شود که از این میزان بیش از یک میلیون تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان خریداری می شود.
استان خوزستان سالانه با تولید 14.5میلیون تن محصولات کشاورزی ، باغی و دامی و شیلاتی به ارزش بیش از 70هزار میلیارد ریال رتبه نخست را در کشور دارا است.
استان خوزستان با داشتن 1.2 میلیون هکتار زمین کشاورزی زیرکشت بیش از 120نوع محصول کشاورزی و باغی تولید می کند.
6065 /6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.