به گزارش ایرنا محمد حری پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته اهواز با اشاره به اینکه کمیته پدافند غیرعامل در سال 1362 به دستور رهبر معظم انقلاب ایجاد شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب پدافند غیرعامل را به مصون سازی بدن انسان تشبیه کرده اند که اگر تقویت شود تمامی نقشه های دشمنان را خنثی می کند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان با بیان اینکه ساختار شهرها از دیرباز براساس پدافند غیرعامل ساخته شده، افزود: امروز تهدیدات دشمن تنها به اقدامات نظامی محدود نمی شود به همین جهت نقش پدافند غیرعامل بیشتر از همیشه برجسته است.
وی بیان کرد: در حال حاضر تمام پیکره و دستگاه های کشور باید در برابر تهدیدات دشمن مصون سازی شوند تا سرمایه های کشور به خطر نیفتد.
حری با بیان اینکه مهمترین وظیفه پدافند غیرعامل حفاظت از مردم و سرمایه های ملی است، گفت: امروز کشورهای استکباری برای ضربه به کشورهای دیگر مجموعه ای از تهدیدات را بکار می گیرند.
وی حملات سایبری را یکی از روش های نوین تهدید کشورها دانست و افزود: امروزه دشمنان به وسیله محصولات و خوراکی های آلوده، بیماری های واگیردار، مشکلات اقتصادی و ... به کشورها آسیب وارد می کنند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان با بیان اینکه مصونیت سازی باید در دستور کار تمام دستگاه ها قرار گیرد خاطر نشان کرد:بهمن ماه سال گذشته شاهد قطعی برق گسترده در استان خوزستان بودیم که مشکلات ایجاد شده نشان از وابستگی شدید بخش های زیرساختی به برق داشت.
وی اظهار کرد: اکنون با پیگیری های استاندار خوزستان اقدامات خوبی درخصوص پایداری شبکه برق و کاهش وابستگی زیر ساخت ها صورت گرفته و تمام دستگاه ها ملزم به بکارگیری برق اضطراری شدند تا آسیب پذیری در این بخش کاهش یابد.
حری با تاکید براینکه توسعه کشور مبتنی بر پایداری نیست، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس به دلیل مکان یابی نامناسب به زیرساخت های اساسی کشور ضربات سنگینی وارد شد.
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری مهمترین اولویت این اداره کل در خوزستان را نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیرعامل در تمام سطوح مدیریتی عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه طرح های توسعه ای باید با رعایت پدافند غیرعامل باشند، افزود: درخصوص پروژه های اجرا شده در گذشته نیز باید طرح های مکمل در راستای مصون سازی تعریف شود.
6002 خبرنگار: ندا رضاپور**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.