به گزارش ایرنا حجت الاسلام غبیشاوی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرماهشهر در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با بیان اینکه پیشرفت علمی تنها راه نجات از وابستگی است، افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب وابستگی، یک نوع بیچارگی است، که برای نجات از آن باید به پیشرفت علمی مبادرت کرد، چرا که کشوری که در عرصه های مختلف علمی پیشرفت داشته باشد، کشوری مقتدر است و از تهدیدهای کشورهای دیگر متأثر نمی شود.
وی اضافه کرد: از این رو همواره باید مانند زمان تحریم ها تلاش مضاعفی در عرصه های مختلف به ویژه در اقتصاد با تکیه بر ظرفیت های غنی داخلی داشته باشیم که بتوان با عرضه محصولات با کیفیت مناسب و قیمت پایین در بازار جهانی رقابت کرد، و مردم خود را نیزبرای رونق اقتصادی کشور با مصرف تولیدات داخلی ترغیب کرد.
خطیب جمعه بندرماهشهر اصلی ترین مشکل کشور را کم تدبیری برخی مدیران برشمرد و اظهار کرد: کشور ما با وجود منابع غنی انسانی و طبیعی در تمامی زمینه ها کشوری مستعد است اما متأسفانه کم تدبیری برخی مسئولان که با دستیابی به بودجه بیت المال تنها به فکر جیب خود هستند، موجب غفلت از این ظرفیت ها شده و ما همواره از بی تعهدی ها رنج برده ایم.
وی در فراز دیگری از خطبه ها با گرامیداشت سالگرد شهید مصطفی خمینی گفت: دشمنان امام خمینی (ره) در بحبوحه انقلاب اسلامی تصور می کردند با به شهادت رساندن فرزند امام، وی را مأیوس و ناامید کرده و نهضتش را متوقف می کنند اما غافل از اینکه حضرت امام خمینی (ره) سلاله آن مردی است که در روز عاشورا به روایت راویان با کم شدن یارانش چهره اش نورانی تر می شد.
حجت الاسلام غبیشاوی اضافه کرد: امام خمینی (ره) نیز با وجود این ظلم ها عزمش برای پیروزی بر باطل راسخ تر می شد و این درس بزرگی است برای هر مبارز که در راه امام ( ه) گام برداشته است، چرا که باید برای رسیدن به پیروزی به دشواری ها بی اعتنا باشد.
وی در ادامه با اشاره به هفته بهداشت روان اظهار کرد: آسیب های اجتماعی ارتباط مستقیمی با سلامت جسمی افراد دارد و امروزه سلامت ما در معرض خطرات متنوعی است و همواره باید به حفظ سلامتی خود همت کنیم. خوشبختانه با اقدامات مناسب دولت در بخش بهداشت و درمان پایگاه های سلامت بسیاری در کشور دایر شده که بسیار جای قدردانی دارد.
وی افزود: البته باید برای پیشگیری از بیماری ها که ریشه در مشکلات روحی دارد و بر سلامت جسمی ما موثر است، برنامه زندگی خود را آن گونه که مورد رضایت خداوند است تنظیم کنیم و از حسد، و کینه توزی دوری کنیم.
9858/ 6037
خبرنگار: آمنه محتشمی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.