به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی در نشست هماهنگی شهر هوشمند اهواز که شامگاه سه شنبه در سرسرای شهید رجایی استانداری برگزار شد افزود:زیرساخت شهر هوشمند در اهواز به خصوص در بخش اینترنت پرسرعت و شبکه به هم پیوسته ارتباطات در مقایسه با سایر کلانشهرهای کشور در وضعیت بهتری قرار دارد و این کمک خواهد کرد تا پروژه شهر هوشمند در اهواز با گستردگی و دقت بیشتری اجرایی شود.
وی گفت: شهر هوشمند این امکان را به شهروندان می دهد تا از خدمات شهری بهتر و بدون اتلاف وقت و با هزینه کمتر بهره مند شوند.
استاندار خوزستان با بیان اینکه اجرای شهر هوشمند ، می تواند ترافیک شهری اهواز را کمتر کرده و شرایط زیست محیطی این شهر را بهبود خواهد بخشید افزود:در بحث شهر هوشمند باید مدیریت منابع متمرکز شود و متولی آن نیز به صورت مشخص تعیین شود.
شریعتی گفت:راه اندازی شهر هوشمند می تواند سهم درآمدی شهری را افزایش دهد و ضمن ایجاد اشتغال جدید ، منابع جدیدی برای شهرها در بخش مالی تعریف کند.
وی خواستار استفاده از تجربیات شهر هوشمند تهران در پروژه زیرساختی شهر هوشمند اهواز شد و افزود: تاخیر و تعلل در راه انداری شهر هوشمند در کلانشهر می تواند خسارات زیادی به مردم وارد کند و این پذیرفتنی نیست.
شریعتی در این نشست که مدیرعامل شرکت ایرانسل، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اهواز و کارشناسان امور شهری حضور داشتند گفت: شهردار و اعضای شورا برای خدمت به مردم به ویژه اجرای طرح هوشمند شهر اهواز عزمی جزم دارند و باید این پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن اجرایی شود.
وی افزود: موفقیت اجرای این طرح به صورت پایلوت در اهواز ، می تواند زمینه ساز اجرای طرح هوشمند در شهرهای آبادان ، خرمشهر، ماهشهر و دزفول که جمعیت شهری زیادی دارند شود.
در این نشست مقرر شد در 2 ماه آینده جلسه دیگری در این خصوص با حضور اعضای کارگروه شهر هوشمند به منظور بررسی پیشرفت پروژه شهر هوشمند اهواز برگزار شود.
6065 / 6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.