به گزارش ایرنا مهران حموله روز یکشنبه در نشست خبری با رسانه های گروهی استان خوزستان به مناسبت 17مهر روز جهانی پست افزود : در راستای توسعه کیفی خدمات پستی ، امضای الکترونیکی توسط موزعان پست با استفاده از گوشی های همراه فعال شده و کد رهگیری الکترونیکی از طریق رسید مشتری نیز جایگزین روش های قدیمی شده است.
وی گفت: هر مرسوله پستی یا نامه رسیده که به سامانه پستی وارد شده با رهگیری از اول تا مرحله نهایی نیز قابل مشاهده می شود.
حموله افزود: در 2 اسال اخیر استفاده از کاغذ در مرسولات پستی حذف شده است.

* رونق تجارت الکترونیکی و نقش اثرگذار پست
مدیرکل پست خوزستان گفت: در یک سال اخیر 420هزار بسته تجاری که از طریق اینترنت خریداری شده توسط پست استان توزیع شده که این نشان از تمایل رو به افزایش مردم به خرید اینترنتی دارد.
وی گفت: سهم خرید اینترنتی از واحدهای تولیدی استان خوزستان در مقایسه با خرید مردم از خارج استان بسیار کمتر است که با هماهنگی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان و اتاق اصناف این انتظار وجود دارد که فروش الکترونیکی کالاهای داخل استان نیز رونق بگیرد.
حموله به ایجاد اشتغال در بخش تجارت الکترونیکی ، حذف واسطه ها ، خروج واحدهای تولیدی و صنعتی از رکورد و انتخاب کالا از سوی مشتری اشاره و آمادگی پست استان را برای جابجایی همه مرسوله های تجاری که از طریق اینترنت خریداری شده اعلام کرد.

* توزیع 29میلیون مرسوله پستی در خوزستان
مدیرکل پست استان خوزستان گفت: در یک سال اخیر 29میلیون مرسوله پستی در سطح استان توسط 840باجه و دفتر پستی دولتی و خصوصی پذیرش شده و به همین میزان نیز مرسوله وارد و در استان توزیع شده است.
حموله افزود:60درصد کار ثبت نام کارت هوشمند در استان و توزیع شناسنامه نیز توسط پست انجام شده است.
وی به تنوع خدمات پست در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: استفاده از خدمات پستی از در منزل ، راهکاری اساسی در کاهش ترافیک ، جلوگیری از وقت مردم و پیشگیری از حوادث است.

* رونمایی از شبکه خدمات دولت در استان
مدیرکل پست استان خوزستان گفت: فردا دوشنبه 17مهرماه همزمان با روز جهانی پست ،از شبکه خدمات دولت در استان رونمایی می شود .
حموله افزود:بر اساس این طرح با حضور استاندار خوزستان رونمایی می شود همه درخواست های اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق درگاه انجام می شود و نیازی نیست مردم به سازمان ها و اداره های دولتی مراجعه کنند.
6065/6002
خبرنگار: محمدرضا بنوره**انتشار : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.